REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 145 TS: wymiana sprzęgła. Poradnik

Robert Kuśpiel
Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Fot. Fotolia
Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone sprzęgło ma bardzo duży wpływ na poprawną pracę samochodu. Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Oto poradnik jak zrobić to w Alfie Romeo 145 TS.

Co będzie nam potrzebne do wymiany sprzęgła w Alfie Romeo 145 TS?

REKLAMA

• 2 podnośniki
• Zestaw kluczy
• Klocki drewniane, deski
• Kanał
• Uszczelki pod kolektor i katalizator
• Olej do skrzyni
• Reperaturka wysprzęglika

Wymianę sprzęgła w Alfie Romeo 145 TS najlepiej wykonywać przy pomocy kanału. Mamy wówczas bardzo dobry dostęp do wszystkich elementów. Najczęściej spotykane powody wymiany to chociażby niewchodzący bieg, kiedy jest uruchomiony silnik, bądź ślizgające się sprzęgło podczas wchodzenia na obroty i wyraźny brak mocy. Zanim podejmiemy się tej naprawy, musimy liczyć się z tym, że potrzebujemy wolnego dnia i dodatkowych rąk do pomocy.

Zobacz również: Fiat Seicento: wymiana pompy wody. Poradnik

REKLAMA

Za pomocą podnośnika podnosimy przód Alfy Romeo 145, po czym zdejmujemy dwa koła przednie i opuszczamy (uprzednio przygotowujemy miejsce) na, chociażby, jakieś drewniane klocki. Następnie wyciągamy akumulator, po czym demontujemy półkę, na której się znajdował. Odczepiamy od niej również przekaźniki i wyjmujemy z zapięć wszystkie przewody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy półka jest już wyjęta, jesteśmy w stanie zlokalizować wysprzęglik sprzęgła. Sięgamy więc do trzech wtyczek, które znajdują się na jego wsporniku i rozłączamy je. Następnie demontujemy wspornik razem z wysprzęglikiem (bez rozłączenia węża od pompy sprzęgła). Warto również zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy. W kolejnym etapie rozłączamy przewód od wstecznego światła i masę od skrzyni oraz wtyczkę od sondy lambda.

Następnie spuszczamy olej ze skrzyni biegów, a potem demontujemy wydech od kolektora do samego katalizatora. Jednak wygodniej jest usunąć cały wydech za kolektorem. W tym celu musimy zaopatrzyć się w nowe uszczelki, które będą potrzebne przy montażu. W okolicy termostatu odkręcamy dwie śruby mocujące skrzynię do silnika, po czym podpieramy silnik na lewarku bądź unosimy go za pomocą wyciągarki.

Teraz odkręcamy lub luzujemy blachę oddzielającą wydech od podwozia. Pamiętajmy o tym, że im bardziej ją opuścimy, tym mniej będziemy mieć problemu z odczepieniem od niej belki zawieszenia. Później demontujemy i wyjmujemy śrubę mocującą wahacz do koła, po obydwu stronach. Następnie bierzemy się za odkręcenie dwóch (środkowych) śrub mocujących przekładnię kierowniczą do belki zawieszenia. Demontujemy środkowy wspornik skrzyni biegów.

W dalszej części pod belką zawieszenia, na samym środku, podstawiamy podnośnik, a następnie odkręcamy sześć śrub mocujących ją do podwozia (po trzy z każdej strony).

Przy przegubach mocujących belkę znajdujemy jeszcze dwie śruby, które również odkręcamy. Opuszczamy belkę na podnośniku i odkładamy ją na bok. Odkręcamy sześć śrub i demontujemy półoś napędową od strony kierowcy.

Zobacz również: Fiat Punto MK2: wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów CVT

REKLAMA

Teraz zabieramy się za odłączenie wodzików od skrzyni biegów (nad zdemontowaną półośką), a potem odkręcamy trzy śruby mocujące rozrusznik do skrzyni biegów. Odkręcamy również kolejny wspornik skrzyni do podwozia. W tym momencie jest nam potrzebna dodatkowa pomoc. Druga osoba musi dociskać skrzynię do silnika, a w tym czasie odkręcamy ostatnie śruby mocujące, potem już tylko wysuwamy i opuszczamy skrzynię.

Następnie wykręcamy i demontujemy docisk oraz sprzęgło i wymieniamy na nowe. Chcąc dobrze ustawić sprzęgło, warto wyposażyć się w rurkę o średnicy takiej samej jak wałek sprzęgłowy. Wymieniamy też łożysko oporowe na skrzyni. Polecamy zwrócić uwagę na stan uszczelniacza wałka skrzyni. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA