| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Volkswagen Polo 6N2 1.4: czyszczenie przepustnicy

Volkswagen Polo 6N2 1.4: czyszczenie przepustnicy


Przyczyną falujących obrotów jest zazwyczaj zabrudzona przepustnica. Nie ma potrzeby wymiany na nową, wystarczy przeczyścić przepustnicę, żeby pozbyć się falujących obrotów. W poradniku tym dowiesz się, w jaki sposób zrobić to samodzielnie.

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz nasadowy 10
• Klucz imbusowy 5
• Torx T25
• Ręczniki papierowe
• Benzyna ekstrakcyjna

Wykonanie

Na początku odpinamy klemy akumulatora, jest to warunek konieczny. Kiedy mamy odcięte zasilanie w naszym samochodzie, możemy odkręcić osłonę silnika. Zamontowana jest ona na czterech śrubach imbusowych T25. przechodzimy do demontażu obudowy filtra powietrza, w tym celu odkręcamy siedem śrub mocujących filtr powietrza i demontujemy go. Następnie, za pomocą klucza Torx, wykręcamy dwie śruby z dolnej części obudowy filtra, a po lewej stronie śrubę doprowadzającą powietrze. Odkręcamy ją za pomocą śrubokręta gwiazdkowego.

Zobacz też: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?

W ten sposób zapewniliśmy sobie swobodny dostęp do przepustnicy. Możemy odpiąć od niej wtyczkę i odkręcić cztery śruby, które ją mocują. Demontujemy przepustnicę i odpinamy od niej linkę gazu. Przechodzimy do czyszczenia - zaczynamy od dokładnego wyczyszczenia miejsca łączenia przepustnicy z silnikiem. Czynimy to za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

Po wyczyszczeniu tego miejsca, nakrywamy je szmatką i zabieramy się za czyszczenie przepustnicy. W tym celu będzie nam potrzebna również benzyna ekstrakcyjna, wiaderko i pędzelek. Dokładnie czyścimy każde miejsce w przepustnicy. Mocniejsze zanieczyszczenia wycieramy szmatką. Jeżeli uporamy się z wyczyszczeniem przepustnicy, możemy przejść do montażu. Oczywiście robimy to w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Istnieje też druga metoda czyszczenia przepustnicy, nie wymaga ona demontażu. Odkręcamy rurę od przepustnicy i aplikujemy do gardzieli przepustnicy specjalny preparat do jej czyszczenia. Wszystko robimy na odpalonym silniku. Jedna osoba musi utrzymywać obroty na poziomie 3-4 tysięcy, a druga w tym momencie aplikuje preparat wprost do przepustnicy. Niestety taka metoda ma swoje wady, nie gwarantuje nam dobrego wyczyszczenia.

Zobacz też: Skoda Fabia I: czyszczenie potencjometru przepustnicy

Zaletą jest jednak, że nie musimy nic demontować. Nie pojawi nam się błąd przepustnicy, a co ta tym idzie, nie będziemy musieli podłączać komputera, żeby skasować błąd. W przypadku demontażu możliwe jest również, że będziemy musieli adaptować przepustnicę.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »