| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Citroen AX: wymiana półosi. Krok po kroku

Citroen AX: wymiana półosi. Krok po kroku

W poradniku tym, skoncentrujemy się na wymianie półosi w Citroenie AX.

Co będzie nam potrzebne do wymiany półosi w Citroenie AX?

• Klucz nasadowy 30
• Grzechotka
• Kawał rurki
• 2 uszczelniacze półosi
• Ok. 2l oleju do skrzyni
• Klucz płaski 13, 16

Zaczynamy od podniesienia przodu Citroena AX. Wówczas spłynie nam znacznie mniej oleju ze skrzyni biegów. Luzujemy śruby kół i półosi, podkładamy lewarek i unosimy samochód. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Odkręcamy do końca śrubę półosi. Kiedy mamy wykręconą śrubę, odkręcamy śrubę od końcówki drążka. Robimy to za pomocą klucza 16. Jeżeli wykręcimy śrubę a drążek nadal będzie się trzymał, musimy uderzyć kilkakrotnie w gwint. Robimy to tylko i wyłącznie gumowym młotkiem.

Zobacz również: Jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?

Jeżeli decydujemy się na stalowy młotek, uderzamy tylko i wyłącznie poprzez deskę. Kiedy mamy wyjętą końcówkę drążka, musimy zajrzeć pod samochód. Na dole kolumny McPhersona od wewnętrznej strony znajduje się śruba, która przechodzi przez sworzeń i blokuje go. Musimy odkręcić tą śrubę. Teraz, bierzemy deskę i kładziemy ją na wahaczu jak najbliżej kolumny. Uderzamy kilka razy młotkiem i mamy luźną kolumnę.

Pod maską na kielichu znajdują się dwie śruby na klucz 13. Odkręcamy je, jednak nie do końca. Schodzimy pod auto i wybijamy kolumnę. Najlepiej jakby jedna osoba trzymała półoś przy skrzyni, my natomiast uderzamy w półoś, ciągnąc jednocześnie kolumnę McPhersona. Kiedy półoś wyjdzie z kolumny, podkładamy naczynie pod skrzynię i zdecydowanym ruchem wyjmujemy półoś. Teraz, za pomocą płaskiego śrubokręta wyjmujemy uszczelniacze półosi. Wkładamy nowe i młotkiem gumowym wbijamy je na miejsce.

Zobacz również: Jak samodzielnie wymienić olej w skrzyni biegów?

Przystępujemy do montażu nowej półosi. Smarujemy wieloklin na półosi olejem ze skrzyni i wkładamy półoś do skrzyni, aż wejdzie na swoje miejsce. Odchylamy kolumnę McPhersona i wkładamy półoś. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności. Teraz możemy przejść na druga stronę auta i powtórzyć tą czynność. Po zamontowaniu wszystkiego, musimy uzupełnić stan oleju w skrzyni. Demontujemy dolot powietrza pod maską. Pod nim znajduje się plastikowy czarny korek. Tutaj wlewa się olej.

Pod samochodem na skrzyni biegów po stronie kierowcy jest korek kontrolny. Odkręcamy go i wlewamy przez górny korek olej. Jeżeli, olej zacznie się przelewać, przez korek pod autem, to znak, że już jest odpowiedni poziom oleju w skrzyni. Zakręcamy korki i montujemy dolot.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »