| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób skutecznie wyczyścić kolektor ssący w Audi A3 1.9 TDi. Zabrudzony kolektor ssący dość mocno wpływa na pracę silnika naszego auta.

Do oczyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI będziemy potrzebowali następujących narzędzi: 

Zobacz też: Audi – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

• Klucze ampulowe
• Kombinerki
• Klucz nasadowy 12 mm do odkręcania rury od kolektora wylotowego
• Śrubokręt

Pierwszym krokiem podczas wymiany kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI jest zdjęcie czarnej plastikowej osłony silnika z napisem 1.9 TDI. Następnie zdejmujemy rurę od intercoolera odłączając wcześniej czujnik temperatury, który znajduje się na zgięciu w okolicach przodu samochodu. 

Zobacz również: Jak poprawnie wymieniać świece w silnikach TDI?

Demontujemy obejmę ściskającą rurę przy EGR, następnie przy intercoolerze. Jeśli chodzi o demontaż przy intercoolerze, najlepiej wykonać go, wyciągając lampę przednią. Teraz, poprzez miejsce, w którym była lampa wyjmujemy całą rurę.

Kolejny krok to wyjęcie kawałka szerokiej plastikowej rury, który biegnie od przepływki w stronę silnika, natomiast resztę odchylamy w stronę deski rozdzielczej. Chcąc całkowicie ją odchylić, musimy ją odkręcić od silnika. Zamocowana jest na dwóch śrubach, w pobliżu odmy i pod EGR przy bloku silnika. Będzie nam to potrzebne do odkręcenia śruby łączącej kolektor wydechowy z EGR. Proponujmy wyjąć także odmę olejową, ułatwi nam to pracę.

Teraz demontujemy od dołu EGR, rurę łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Mamy teraz do odkręcenia dwie śruby imbusowe. Mamy do nich łatwy dostęp, dzięki wcześniejszemu wymontowaniu rury intercoolera. Możemy teraz odkręcić 3 śruby trzymające EGR w miejscu łączenia z kolektorem dolotowym. Zostało nam tylko odłączenie przewodów ciśnieniowych od EGR. Teraz mamy wgląd do tego jak bardzo zapchany jest kolektor dolotowy.

Demontujemy kolektor poprzez odkręcenie drugiego końca rury łączącej EGR z kolektorem wydechowym. Ułatwi nam to dostęp do sześciu śrub mocujących kolektor przy silniku. Potrzebne są do tego klucze nasadowe 12 mm.
Przystępujemy do ostatniego etapu, czyli demontażu kolektora, przykręconego na sześć śrub imbusowych 6 mm. Dobry sposób na zlokalizowanie ich to wyczucie z tyłu silnika i wykręcanie jedna po drugiej.

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Najwięcej problemu podczas operacji czyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI stwarza ostatnia śruba znajdująca się najbliżej filtra powietrza ze względu na sąsiedztwo innych elementów. Teraz najważniejsze pytanie, czym to wyczyścić? Musi być to preparat, bardzo silny, który rozpuści tak ubity i zmieszany bród. Są różne preparaty, dlatego warto rozeznać się na rynku takich specyfików. Warto też namoczyć wszystko w oleju napędowym. Jest to nieuniknione, chcąc wyczyścić kolektor, w miejscu, gdzie rozgałęzia się na 4 wloty powietrza.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Proactive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »