| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3.

• Turbina BRD o numerze 03G145702H
• Kolektor wydechowy z silnika BLB lub BRE
• Przerobiony odpływ oleju
• Flansza wydechowa do turbiny BRD
• Dwa kolanka 90* silikonowe redukcje 1 – 45 / 60, 2 – 45 / 51

Rozpoczynamy od wyjęcia starej turbiny. W tym celu, warto zdemontować zwrotnicę, jak i amortyzator, będzie lepszy dostęp, żeby dopasować rurki części zimnej. Wyjmujemy także prawą półoś, jej spornik oraz rurkę, która ma za zadanie doprowadzać powietrze do turbiny. 

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

Kolejny krok, to wyciągnięcie przewodów chłodziwa z chłodnicy EGR. Przewody o średnicy 10 mm łączymy ze sobą za pomocą dowolnej rureczki, jeden z przewodów mających 22 mm idący do chłodnicy demontujemy razem z końcem i odpinamy od króćca, obracamy króciec o 180 stopni i podpinamy drugi przewód.

Teraz, możemy swobodnie odkręcić chłodnicę EGR. Wyciągamy również rurę EGR, która znajduje się bezpośrednio nad skrzynią. Wymontowujemy także specjalny wspornik, na którym zamocowana jest chłodniczka EGR do głowicy. Następnie odkręcamy spływ oleju, potem doprowadzenie oleju do turbiny i mocowanie od kolektora. Przechodzimy teraz do demontażu wydechu.

Odkręcamy go od kolektora. Demontujemy mocowanie od sanek. Wyjmujemy cały wydech z samochodu, nie będzie on już nam potrzebny. Następnie wyciągamy gumową rurkę idącą od turbiny części zimnej do aluminiowej rurki prowadzonej obok silnika do intercoolera. Demontujemy również tą aluminiową rurkę, ponieważ będziemy musieli ją przerobić. 

W tym momencie zabieramy się za prace bezpośrednio związane z turbiną. Kluczem nasadkowym 12 odkręcamy 8 nakrętek mocujących turbinę. Ściągamy ją ze szpilek i manewrujemy, aby wyciągnąć ją od spodu auta. 

Nową turbinę skręcamy z kolektorem nie używając uszczelki. Potrzebnych będzie 8 nowych nakrętek. Luzujemy część zimną, aby można było nią obracać, dlatego że będzie nam jeszcze potrzebna. Zakładamy uszczelkę i montujemy turbinę w samochodzie.

Zobacz również: Jak naprawić zacinające się wycieraczki w Audi?

Gniazdo EGR na kolektorze wydechowym należy zaślepić. Podobnie zaślepiamy gniazdo obok kolektora dolotowego. Przechodzimy do wydechu, tutaj musimy dopasować nową rurę, najlepiej z przejściówką, żeby pasowała do starego wydechu. W przypadku montażu turbiny BRD w Audi A3 8P najlepiej kupić części wydechu od Passata i odpowiednio go skrócić. To samo robimy z tak zwaną częścią zimną. Musimy odpowiednio dopasować każdą część. Jest to bardzo czasochłonne. Po operacji montażu warto odwiedzić warsztat w celu tzw. zestrojenia turbiny.

Aktualizacja: 13.06.2011

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.

Personel i Zarządzanie189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ23
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Ewelina Pruszyńska

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem Infor.pl »