| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Awaria zaworu EGR nie zawsze musi oznaczać konieczność zakupu nowego EGRa. Dlatego warto spróbować wyczyścić EGR i przy okazji kolektor dolotowy.

Uszkodzony EGR, objawia się zazwyczaj błędem komputera. Na samym początku należy zaznaczyć, że prawie zawsze, czyszczenie EGR przyniesie efekty. Oczywiście, jeśli problem z naszym autem leży po stronie EGR.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana oleju silnikowego

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Co będzie nam potrzebne?

• Klucze imbusowe
• Klucz 13
• Podkładka pod kolektor
• Rozpuszczalnik
• WD40

Pierwszy krok, to demontaż osłony silnika, nie jest to wymóg konieczny jednak łatwo taką osłonę uszkodzić. Demontujemy również metalową osłonę na filtrze powietrza. Możemy ją uszkodzić, jeśli dysponujemy za długimi kluczami. Wypinamy gumowy wężyk, który przechodzi do EGR, jest on w materiałowym oplocie. Odkręcamy dwie śruby od EGR, łączące go z kolektorem dolotowym. Aplikujemy preparat WD-40 na śruby przy kolektorze wylotowym, czekamy chwilę, odkręcamy je i mamy dostęp do EGR.

Zobacz również: Awaria zaworu n75 w VW Passat 1.9TDi – jak to naprawić?

Następnie odkręcamy kolejne dwa imbusy na zaworze i EGR jest oddzielony od rurki, która dostaje spaliny. Śrubokrętem zeskrobujemy sadzę. Teraz, za pomocą pędzelka i rozpuszczalnika czyścimy cały EGR i czekamy aż będzie suchy. Kolejny krok, to odkręcenie opaski przy rurze dolotowej i zdjęcie rury z kolektora. Musimy odkręcić 6 imbusów, które trzymają cały kolektor.

Wyjmujemy kolektor dolotowy i czyścimy go rozpuszczalnikiem, wykorzystując przy tym pędzelek, śrubokręt i szmatki. Po wyczyszczeniu zostawiamy go do wyschnięcia.
Warto również ściągnąć łącznik, który znajduje się między rurą, a kolektorem. Przechodzimy do montażu kolektora. Najpierw za pomocą szmatki, czyścimy dokładnie powierzchnie montażu. Niedopuszczalny jest montaż kolektora z podkładką na zabrudzoną powierzchnię.

Zakładamy nową podkładkę i przykręcamy 2 śruby, zwracamy uwagę, żeby podkładka się nie przesunęła. Kiedy założyliśmy kolektor, możemy przejść do montażu EGR. Wszystko wykonujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętamy, żeby wszystko dokładnie dokręcić. Wszelkie niedociągnięcia przełożą się na pracę silnika. Jeżeli jesteśmy pewni, co do montażu wszystkich elementów, możemy odpalić samochód.

Zobacz również: Czyszczenie zaworu EGR w Oplu Astra G 1.7DTI

Udajemy się na jazdę próbną. Najlepiej kontynuować jazdę do całkowitego rozgrzania silnika. Efektem naszej pracy powinna być zauważalna poprawa osiągów samochodu. Najlepiej będzie to widoczne w niskim zakresie obrotów silnika.

avatar

2013-02-17 13:52 Zgłoś

mi leci olei z egr i wlacza sie tryb awaryjny przy 2500 obrotuw jak wylocze silnik i wlocze to jest dobrze czy to przez egr//?

avatar

2012-04-10 20:49 Zgłoś

mi leci olei z egr i wlacza sie tryb awaryjny przy 2500 obrotuw jak wylocze silnik i wlocze to jest dobrze czy to przez egr//?

avatar

2012-02-14 23:41 Zgłoś

witam mam zamiar czyścic zawór EGR i chciałbym sie zapytac czy to długa i mozlona praca ??

HITY INFORU

TERMINARZ

SIE02
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem Infor.pl »