| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Audi A6 C4: wymiana termostatu w silniku 2.8 V6

Audi A6 C4: wymiana termostatu w silniku 2.8 V6

W poradniku tym przeprowadzimy wymianę termostatu w Audi A6 C4. Dokładnie, dotyczy to silnika 2.8 V6 30V ACK. Pokażemy, jak wymienić bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

Co będzie nam potrzebne?

• Duży płaski śrubokręt
• Klucz imbusowy 5, 8, 12
• Klucz nasadowy łamany 13
• Latarka lub lampa

Unosimy przednią maskę i przystępujemy do procesu wymiany. Na początku demontujemy pokrywy silnika, górną i lewą. Musimy poluzować napinacz paska wielorowkowego, żeby zdjąć pasek. Robimy to, za pomocą klucza 12. Teraz przechodzimy do demontażu osłony rozrządu. Dokładnie zdejmujemy osłonę lewą i środkową. Zamocowane są one na zatrzaskach. Teraz musimy spuścić płyn z chłodnicy.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Na początku odpinamy dolny wąż od chłodnicy oraz dwa mniejsze idące od obudowy termostatu. W tym momencie, zacznie nam spływać płyn chłodniczy.
Kolejny krok, to poluzowanie rolki napinacza rozrządu. Jest to poniekąd warunek konieczny. Nie luzując rolki, możemy mieć duże problemy z wyjęciem obudowy termostatu. Odkręcamy dwie śruby imbusowe 5, trzymające osłonę termostatu.

Wyjmujemy stary termostat i montujemy nowy. Przykręcamy osłonę zaczynając od śruby znajdującej się po prawej stronie. Podczas przykręcania, zwracamy uwagę na to, żeby uszczelka nie zsunęła się z termostatu. W tej czynności przeszkadza nam koło pasowe, dlatego najlepiej użyć przedłużki imbusa w postaci rurki. Jeżeli prawa śruba odpowiednio nam „załapie” zaczynamy przykręcać lewą. Wykonujemy to na zmianę.

Przechodzimy do napinacza rozrządu. Wkładamy obok śruby w puste miejsce imbusa 12 i napinamy rozrząd, dokręcając rolkę napinacza. Montujemy osłony rozrządu i zakładamy węże układu chłodniczego. Kolejny krok, to montaż paska wielorowkowego. Montujemy napinacz na swoje miejsce i przykręcamy go nie do końca. Zakładamy pasek, za pomocą klucza nasadowego 13 odchylamy napinacz i zakładamy pasek na rolkę.

Zobacz również: Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu

Jeżeli wszystko dokręcimy możemy uzupełnić układ chłodniczy płynem. Oczywiście najlepiej użyć nowego, jednak wcześniej zlany również można wykorzystać. Nalewamy płyn do poziomu max i uruchamiamy silnik. Na niezakręconym zbiorniczku, czekamy kilkanaście minut, ustawiamy ogrzewanie na max. Kiedy termostat się otworzy, poziom płynu w zbiorniczku opadnie. Dolewamy różnicę i zakręcamy korek od zbiorniczka.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.
Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Barnik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »