REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I: wymiana intercoolera fot. Skoda
Skoda Octavia I: wymiana intercoolera fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samodzielnie wymienić intercooler w Skodzie Octavii I.

Na samym początku należy zaznaczyć, że czas, jaki musimy poświęcić na wymianę intercoolera w Skodzie Octavii I uzależniony jest od naszego doświadczenia lub jego braku w dziedzinie mechaniki. Jednak, nawet, jeśli go nie mamy, nie powinniśmy mieć problemów z wymianą intercoolera, jest to bowiem bardzo prosta czynność.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Nowy intercooler
• Torx T20
• Klucz nasadowy 7, 10mm
• Klucz płaski 7, 10mm
• Klucz oczkowy 7, 10mm

W pierwszej kolejności musimy zdemontować przedni zderzak. Łącznie mamy do wykręcenia 21 wkrętów plus do tego po dwie śruby po każdej stronie pod czarną listwą maskującą. Najpierw zaczynamy od odkręcenia śrub w nadkolach. W każdym znajduje się po 6 wkrętów, które musimy wykręcić. Kolejne znajdują się pod grillem, dokładnie 3 sztuki. 2 wkręty znajdują się pod zderzakiem, na wysokości grilla. Ostatnie 2 w miejscu dostępu do intercoolera oraz w miejscu uchwytu do holowania.

Zobacz również: Jak wymienić zderzaki?

REKLAMA

Łapiemy zderzak oburącz i zdejmujemy go ze ślizgów. Odkładamy go w bezpieczne miejsce, tak żeby go nie porysować. Kiedy uporamy się ze zderzakiem, przechodzimy do wykręcenia prawej lampy. Zamocowana jest ona na 3 śrubach T20. Odkręcamy je, wypinamy wtyczkę i wyjmujemy lampę. Pamiętamy również, o wykręceniu kierunkowskazu. Robimy to za pomocą klucza 7 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ten oto sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do intercoolera. Przystępujemy do jego demontażu. Zamocowany jest za pomocą dwóch śrub 10mm. Znajdują się one na górnej części. Niestety jak da się zauważyć, dostęp do nich jest znacznie utrudniony, dlatego proponujemy użyć przedłużki. Ostatnia śruba znajduje się pod samym intercoolerem, również 10mm. Teraz za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące Intercooler z dolną i górną rurą.

Kolejny krok to wypięcie wtyczki od czujnika intercoolera. Następnie podejmujemy próbę wyjęcia intercoolera. Wyjmujemy go bardzo ostrożnie, tak żeby niczego nie uszkodzić. W ten oto sposób, mamy zdemontowany intercooler. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby wszystko dokładnie przykręcić.

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Całą operację można również wykonać bez zdejmowania zderzaka. W takim wypadku jest nam potrzebny kanał rewizyjny. Oczywiście wówczas musimy zdjąć koło.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA