| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Specjaliści z General Motors apelują o przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego. Błędy w montażu mogą skutkować nawet uszkodzeniem silnika.

Po pewnym czasie użytkowania napinacz (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3) w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0, powoduje powstanie odgłosów, których następstwem, w razie braku reakcji, może być pęknięcie przypory i utrata napięcia paska, zazwyczaj prowadząca do uszkodzenia silnika. Wskaźnik napinacza na zimno nie wskazuje na oznakowanie i po każdym cyklu spalania uderza o ogranicznik ruchu, powodując dźwięki.

Zobacz również: Jak często wymieniać olej w silniku?

Należy przekręcić mimośród odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo). Napęd paska trzeba przekręcić ręcznie dwa razy z napiętym maksymalnie napinaczem. Dopiero wtedy można obracając mimośród w prawo ustawić napięcie na pozycję „new”. Jest to niezbędna czynność, by prawidłowo „ułożyć” pasek zębaty.

Zobacz również: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Gontarek, HUKE Finanse

Firma HUKE Finanse jest multiagencją, która oferuje pełen zakres produktów ubezpieczeniowych i kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »