| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Specjaliści z General Motors apelują o przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego. Błędy w montażu mogą skutkować nawet uszkodzeniem silnika.

Po pewnym czasie użytkowania napinacz (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3) w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0, powoduje powstanie odgłosów, których następstwem, w razie braku reakcji, może być pęknięcie przypory i utrata napięcia paska, zazwyczaj prowadząca do uszkodzenia silnika. Wskaźnik napinacza na zimno nie wskazuje na oznakowanie i po każdym cyklu spalania uderza o ogranicznik ruchu, powodując dźwięki.

Zobacz również: Jak często wymieniać olej w silniku?

Należy przekręcić mimośród odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo). Napęd paska trzeba przekręcić ręcznie dwa razy z napiętym maksymalnie napinaczem. Dopiero wtedy można obracając mimośród w prawo ustawić napięcie na pozycję „new”. Jest to niezbędna czynność, by prawidłowo „ułożyć” pasek zębaty.

Zobacz również: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Meritoros

Biura rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »