| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Daewoo i Chevrolet 1,4, 1,5 i 1,6 16V - jak uniknąć odłamania wskaźnika napinacza?

Daewoo i Chevrolet 1,4, 1,5 i 1,6 16V - jak uniknąć odłamania wskaźnika napinacza?

Wielu kierowców, którzy nieco odważniej podchodzą do ingerencji we wnętrze samochodu zauważa, iż podczas montażu napinacza CT 887 K1 w samochodach marki Daewoo i Chevrolet w silnikach 1,4, 1,5 i 1,6 16V, może dojść do odłamania wskaźnika napinacza, skutkującego uszkodzeniem paska.

Problem dotyczy modeli z silnikami 1.4 16V, 1.5 16V i 1.6 16V. Jak się okazuje, przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być dwie.

Zobacz również: Jak wybrać olej silnikowy?

1) niepoluzowana pompa wodna, której należy używać do regulacji naprężenia,
2) zbytnie obciążenie ogranicznika przy wymaganym wykonaniu dwóch obrotów silnika przy zwiększonym naprężeniu (otwór na płycie głównej).

Zobacz również: Jak dbać o sprzęgło?

Jak uniknąć problemu?

Na szczęście nie jest to trudne zadanie. Aby zabezpieczyć się przed opisanym problemem, wystarczy poluzować pompę wodną, a następnie (przy pomocy narzędzia OE J-42492) obrócić ją i ponownie dokręcić siłą 8 Nm. Warto również pamiętać, o tym, aby języczek wskaźnika był zawsze nastawiony bez żadnych obciążeń. Po wykonaniu dwóch obrotów silnika, oba wskaźniki muszą się pokrywać.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LAUREN PESO POLSKA Sp. z o.o.

Specjaliści w zakresie doradztwa personalnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »