| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > BMW E36: wymiana pompy wspomagania

BMW E36: wymiana pompy wspomagania

Uszkodzona pompa wspomagania może utrudnić jazdę samochodem. W poradniku tym przedstawimy, jak samemu wymienić pompę wspomagania w BMW E36.

Pracę będziemy wykonywać na przykładzie BMW E36 z silnikiem 1.8 (model 318). Przed zakupem nowej pompy, należy zwrócić uwagę na parametry. Musimy koniecznie kupić taką, żeby parametry były takie same jak w tej uszkodzonej.

Co będzie potrzebne do wymiany pompy wspomagania w BMW E36?
• Śrubokręt
• Grzechotka z przedłużką
• Klucz nasadowy 13
• Klucz płaski 19 i 21
• Naczynie na płyn

Zobacz również: BMW E36: wymiana uszczelki obudowy filtra oleju

Na początku odkręcamy korek zbiornika płynu wspomagania. Teraz podnosimy samochód i odkręcamy zaciski trzymające przewód powrotny i wysokiego ciśnienia. Ściągamy wężyk z końca zbiorniczka i spuszczamy cały płyn. To samo robimy z drugim wężykiem. Na końcu wsuwamy je na swoje miejsce. Za pomocą klucza 19 i 21 odkręcamy śruby, które mocują przewody do pompy. Górną odkręcamy kluczem 19, natomiast dolną 21.

Podczas wykręcania należy uważać, żeby nie zgubić miedzianych podkładek.

Nadszedł moment na odkręcenie śrub trzymających pompę do silnika. Do tego celu używamy nasadki 13 na grzechotce. Teraz luzujemy pasek, w tym celu odkręcamy nakrętkę przy napinaczu. Robimy to bardzo delikatnie. Poruszamy pompą w lewą stronę i ściągamy pasek. Wyciągamy pompę z samochodu i zabieramy się za montaż nowej.

Zobacz również: Jak wymienić drążki kierownicze?

Wkładamy nową i „załapujemy” ją śrubami dolną i górną. Zakładamy pasek i napinamy go. Robimy to kręcąc w lewo płaskim kluczem 19, śrubę zębatą znajdującą się przy napinaczu. Dokręcamy nakrętkę napinacza, pamiętając o tym żeby pompa była na swoim miejscu wraz z napiętym paskiem. Dokręcamy śruby mocujące pompę do silnika. Na końcu dajemy nowe podkładki miedziane pod śruby, które przechodzą przez przewody. Zalewamy nowy płyn, odpalamy samochód i kręcimy kierownicą do oporu w jedną jak i w drugą stronę. Po tym sprawdzamy stan płynu i uzupełniamy ewentualną różnicę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Trivago

Porównywarka internetowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »