| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Awaria zaworu n75 w VW Passat 1.9TDi – jak to naprawić?

Awaria zaworu n75 w VW Passat 1.9TDi – jak to naprawić?

Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.

Zawór N75 w Volkswagenie Passacie N75 1,9 TDi odpowiada za sterowanie kierownicami spalin. W momencie jego niewłaściwego działania uczucie turbo dziury znacznie wzrasta. Koszt nowego zaworu i jego wymiany w autoryzowanym serwisie to około 500 złotych. Jednak, zanim się tam udamy, spróbujmy go najpierw wyczyścić. Zawór umieszczony jest w przedniej części silnika pomiędzy silnikiem, a chłodnicą. Za pomocą śrubokręta krzyżakowego musimy wykręcić dwie śruby mocujące i odpiąć wszystkie przewody. Po wymontowaniu zaworu zdejmujemy pierścień łączący białą główkę z korpusem zaworu. Rozdzielając te dwa elementy ukaże nam się tłoczek i gumowa membrana, które należy wyjąć.

Zobacz również: Kiedy wymienić filtr powietrza?

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Następnie najlepiej, za pomocą preparatu penetrującego i wkrętaka obwiniętego chusteczką, czyścimy tunel tłoczka. W tłoczku znajduje się otwór, a w nim sprężyna, którą należy przeczyścić sprężonym powietrzem. Za pomocą szmatki lub chusteczki nasączonej preparatem czyścimy wszystkie kanały i ponownie czyścimy suchą szmatką, aby mieć 100% pewność, że nie pozostaną jakiekolwiek zabrudzenia. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich części możemy rozpocząć składanie kolejnych elementów.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Jeśli pierścień mocujący nie został uszkodzony podczas demontażu, musimy bardzo delikatnie nasunąć go z powrotem. Dla pewności powinno się skleić obie części, aby wszystko było pewnie zamocowane. Na koniec składamy wszystko w analogicznej kolejności.]

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

avatar

2013-06-26 23:12 Zgłoś

Zawór sterujący EGR N18 i zawór N75 to są takie same zawory w niektórych TDI więc sposób czyszczenia opisany wyżej jest jak najbardziej prawidłowy.

avatar

2013-04-03 17:53 Zgłoś

artykuł umieszczony powyżej wprowadza w błąd jest to opis zaworu sterującego EGR-ema to całkiem inna bajka

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP31
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Paulina Szwarc-Ślaski

Prawnik

Zostań ekspertem Infor.pl »