| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Mercedes W202: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Mercedes W202: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Jeśli w Mercedesie W202 pojawia się hałas w okolicy drążka zmiany biegów, przyczyną jest prawdopodobnie zużyta tuleja mechanizmu zmiany biegów. Oto jak ją wymienić.

Koszt nowej tulei mechanizmu zmiany biegów do Mercedesa W202 to około 5 złotych, a czas jaki musimy poświęcić na jej wymianę to maksymalnie 1 godzina. Jednak zanim zabierzemy się do jej wymiany powinniśmy przygotować sobie kilka narzędzi takich jak:

  • śrubokręt krzyżakowy,
  • śrubokręt płaski,
  • klucz imbusowy nr.5,
  • smar techniczny,
  • 30-40cm sztywnego pręta lub drutu, w miarę cienkiego.

Zobacz również: Jak określić stan sprzęgła?

Zaczynamy od podważenia płaskim śrubokrętem ramki zmiany biegów, która jest przymocowana na 4 zatrzaski. Odłączamy wszystkie kostki elektryczne jakie tam znajdziemy. Następnie odkręcamy 2 wkręty przy podłokietniku, 2 przy ramce, bliżej umiejscowione podłokietnika i 2 ukryte pod materiałem, na dnie podłokietnika.

Teraz wyciągamy popielniczkę z wkładem i żarówką, odłączając przy tym jej kostkę. Wysuwając ku górze wyciągamy podłokietnik i odkręcamy element poprzeczny znajdujący się przy popielniczce, pod którym znajduje się linka wchodząca do mechanizmu.

Możemy teraz zdemontować tunele powietrzne unosząc koniec z wylotem i wysuwając spod popielniczki przeciwną część. Teraz mamy już dostęp do dwóch śrub koloru złotego odkręcanych kluczem Imbusowym, dla uwagi podpowiemy, że są jeszcze dwie śruby w kolorze srebrnym odkręcane kluczem Tor-ks, których nie musimy odkręcać.

Zobacz również: Jak samodzielnie wymienić olej w skrzyni biegów?

Podnosimy teraz bardzo powoli całą konstrukcję, pod którą zobaczymy cięgno złączone z wybierakiem, przytrzymując je i wyciągając wyżej. Następnie wysuwamy ostrożnie zapinkę i zdejmujemy do końca mechanizm. Wyciągamy zużytą tuleje po czym smarujemy nową smarem technicznym, aby jej włożenie było łatwiejsze i nie wymagało użycia młotka.

Teraz, za pomocą wyżej wymienionego drutu, wyciągamy cięgno i wsuwając mechanizm zabezpieczamy całość zapinką. Do zakończenia zadania pozostaje tylko złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Andrzejewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »