| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania

BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania

Awaria pompy wspomagania to jedna z najrzadziej występujących usterek, tym bardziej w BMW. Niemniej jednak jeśli taka usterka nam się przydarzy nie musimy od razu jechać do mechanika czy serwisu, w którym kwota jaką zapłacimy za wymianę może skutecznie popsuć nam nastrój.

Przed wymianą pompy wspomagania w BMW E34 318is powinniśmy kupić nową pompę, pamiętając o numerze seryjnym danej części ,która musi być taka sama jak poprzednia. Podobnie postępujemy przy zakupie uszczelek, na których co prawda nie ma numeru seryjnego, ale dobieramy je do pompy.

Do wymiany pompy wspomagania w BMW E34 318is potrzebne będą:

  • klucz płaski 13, 19 i 21mm
  • klucz nasadowy 13mm
  • grzechotka z przedłużką

W pierwszej kolejności odkręcamy korek zbiornika płynu wspomagania. Następnie podnosimy auto lewarkiem i zabezpieczamy podkładając klin pod tylne koło, aby auto się nam nie stoczyło. Odkręcamy cybanty mocujące przewody wysokiego ciśnienia, mając wcześniej przygotowany pojemnik, do którego spuścimy płyn z pierwszego zdjętego przewodu. Gdy płyn już będzie tylko skapywał, zakładamy przewód z powrotem na króciec i zdejmujemy drugi przewód, z którego również spuszczamy płyn. Teraz kluczami płaskimi 19 i 21mm możemy odkręcić śruby mocujące przewody na pompie. Dla ułatwienia i oszczędności czasu możemy je tylko popuścić i dalej wykręcić palcami.

Zobacz również: BMW E34: wymiana oleju w tylnym moście

Za pomocą grzechotki z kluczem 13mm odkręcamy śrubę mocującą pompę na silniku. Teraz musimy zdjąć pasek odkręcając tylko trochę śrubę napinacza aby go poluzować.

Poluzować pompę i zdjąć pasek klinowy należy z wyczuciem. Gdy pompa jest gotowa do wyjęcia zdejmujemy miedziane przewody.

Nową pompę wkładamy i przykręcamy dolną i górną śrubą do silnika ale tylko lekko aby można było nią poruszać przy zakładaniu paska. Kluczem 19mm dokręcamy zębatą śrubę przy napinaczu i dokręcamy nakrętkę napinacza pozostawiając pompę w odpowiednim miejscu z delikatnie napiętym paskiem (pasek powinien dać się naciągać delikatnie pod naciskiem palców). Pamiętając pierwotny układ uszczelek ponownie zakładamy nowe i wsuwamy przewody do pompy. Skręcamy cybanty i możemy już przykręcić do końca śruby mocujące pompę do bloku silnika.

Zobacz też: BMW E34: wymiana żarówki włącznika świateł

Opuszczamy auto, zalewamy zbiornik płynem i odpalamy silnik, ruszając przy tym kierownicą aby odpowietrzyć układ i uzupełnić braki oleju.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Ekspresowe finansowanie należności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »