| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Ford Escort RS: wymiana pompy wodnej

Ford Escort RS: wymiana pompy wodnej

Awaria pompy wody w Fordzie Escorcie RS to poważna usterka, która wymaga natychmiastowej naprawy. Awaria systemu chłodzenia może doprowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.

Wymiana pompy wody w Fordzie Escorcie RS w serwisie wiąże się z kosztami rzędu 500 złotych, za samą pompę, plus oczywiście koszt wymiany. Jednak zawsze możemy sami spróbować dokonać wymiany, jeśli tylko posiadamy miejsce, które pozwoli na tego typu operację. Przed rozpoczęciem powinniśmy przygotować sobie niezbędne narzędzia do pracy:

  • dwa klucze płaskie oczkowe i jeden płaski zagięty 13mm
  • klucz nasadowy 15mm
  • śrubokręt płaski
  • podnośnik [najlepiej hydrauliczny]

Zaczynamy od ściągnięcia prawego przedniego koła i jego nadkola. Następnie aby było łatwiej powinniśmy użyć klucza nasadowego 15mm do odkręcenia paska klinowego. Odkręcamy górną śrubę alternatora i popuszczamy dolną dwoma kluczami 13mm przesuwając go następnie do przodu. Zaworem spustowym spuszczamy cały płyn chłodniczy i odkręcamy pięć śrub 13mm demontując pompę wody.

Zobacz też: Ford Escort MK5: wymiana tylnych amortyzatorów

Aby ją wyciągnąć musimy podnieść silnik. Możemy zrobić na dwa sposoby, podnosząc do granic możliwości jakie nam wyznacza poduszka za pomocą hydraulicznego podnośnika, lub podnosząc zwykłym lewarkiem auto wyżej i po podłożeniu belki lub jakiegoś wspornika pod miskę olejową, opuszczamy auto. Z wyjętej pompy odkręcamy kluczem 13mm koło pasowe. Często nie jest to łatwe i przyda się nam młotek do pomocy, jednak należy być ostrożnym aby go nie zniekształcić. Nowa pompę montujemy bez koła pasowego, które montujemy dopiero jak już mocno skręcimy pompę. Nie dokręcamy koła na razie mocno, wystarczy na tylko lekko wkręcić śruby. Teraz przykręcamy do oporu alternator i zakładamy pasek klinowy przykręcając zaraz do końca koło pasowe.

Zobacz też: Ford Escort: jak wymienić osłonę przegubu?

Na końcu pozostaje tylko przymocowanie nadkola, założenie koła i zalanie układu chłodzenia nowym płynem. Przed jego wlaniem warto przepłukać cały układ chłodzenia specjalnym środkiem oczyszczającym. Nie jest to konieczne ale może poprawić znacząco jego drożność.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KG Legal

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »