| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > BMW E34: wymiana oleju w tylnym moście

BMW E34: wymiana oleju w tylnym moście

Poważniejsze zaniedbanie wymiany oleju w moście w BMW E34 może doprowadzić do trwałego uszkodzenia, a to wiąże się z wysokimi kosztami naprawy. Możemy spokojnie podjąć się tego zadania sami jeśli tylko mamy dostęp do kanału.

Do prawidłowego działania mostu polecana jest wymiana oleju co 60-80 tysięcy kilometrów. Dostęp do mostu jest wystarczająco dobry aby czas wymiany nie przekroczył 30 minut, nawet dla osoby debiutującej w temacie mechaniki. Narzędzia jakie nam będą potrzebne to klucz imbusowy, olej i oliwiarka lub duża strzykawka do wtłoczenia nowego oleju.

Mając ustawiony pojemnik na olej możemy odkręcić imbusem górną śrubę do wlewania oleju, a następnie spustową aby ułatwić dostęp powietrza do środka podczas jego spuszczania. Po kwadransie możemy mieć pewność, że cały olej już się wydostał. Dla zachowania szczególnej dbałości o swój sprzęt możemy podczas gdy obie śruby są jeszcze odkręcone wlać do środka około 100ml dodatkowego oleju aby wypłukać osad.

Zobacz również: Jak wybrać olej silnikowy?

Po chwili możemy już wkręcić dolny korek i wlać olej. W instrukcji obsługi znajdziemy informacje jaką ilość potrzebuje dany model pojazdu. Rodzaj oleju jest tylko jeden, o symbolu 75W90. Polecamy zakup oleju renomowanego producenta. Teraz pozostaje tylko wkręcenie drugiej śruby i wybranie się na jazdę próbną w poszukiwaniu zakładu, w którym zutylizujemy zużyty olej.

Zobacz również: Jak określić stopień zużycia silnika?

Rozgrzanie oleju przed jego wyminą przyspiesza całe zadanie i działa na korzyść, wypłukując więcej zanieczyszczeń z mostu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Trusiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »