REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu

Rafał Sztoner
Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu Fot. Ford
Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

Regeneracja termostatu w Fordzie Escorcie 1,5 Mk5 polega na wyczyszczeniu zarówno jego obudowy jak i samego termostatu. Oto, jak to zrobić.

 Przed rozpoczęciem naprawy należy przygotować kilka potrzebnych rzeczy:

REKLAMA

  • klucz nasadowy z przedłużką 10mm,
  • śrubokręt płaski,
  • papier ścierny,
  • 5-litrowy pojemnik na zużyty płyn.

Rozpoczynamy od odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego i spuszczenia całego płynu przez zawór spustowy, który znajdziemy w dolnej części chłodnicy. Możemy teraz odpiąć czujnik temperatury i odkręcić przewody od termostatu. Kluczem 10mm odkręcamy trzy śruby mocujące jego obudowę. Po kilku latach eksploatacji termostat jak i jego obudowa są zwykle pokryte osadem z kamienia, który powinniśmy usunąć papierem ściernym i mokrą szmatką. Należy też sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo. Wkładamy go do garnka z wodą i gotujemy na kuchence, sprawdzając cały czas temperaturę termometrem. Termostat powinien otworzyć się całkowicie przy około 90 stopniach Celsjusza. Jeśli różnica jest duża, należy termostat wymienić.

Zobacz również: Jak działa zasilanie silnika gazem?

REKLAMA

Ważnym elementem przy regeneracji termostatu są króćce – do ich naprawy trzeba się szczególnie przyłożyć, ponieważ zatkanie ich może doprowadzić do przegrzewania się silnika. Po oczyszczeniu termostatu powinno się go jeszcze dobrze wypłukać w gorącej wodzie, aby mieć pewność, że zanieczyszczenia zostały skutecznie usunięte. Należy też sprawdzić

Teraz zakładamy oring i sam termostat, który zabezpieczamy spinką. Następnie zakładamy uszczelkę, wkładamy śruby i smarujemy je smarem technicznym, aby można było je łatwo odkręcać. Na koniec wlewamy nowy płyn. Układ sam się odpowietrza, więc pozostaje nam tylko skręcić wszystkie elementy dostępowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jakie są negatywne skutki hamowania silnikiem?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA