| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)?

Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)?

Istotną rolę w uszczelnieniu zarówno silnika, jak i skrzyni biegów oraz innych podzespołów, w których elementami pracującymi są wałki lub czopy obrotowe, są pierścienie Simmera, zwane też simmeringami. Oto jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera?

Simmeringi (lub pierścienie simmera) wykonane są z gumy, usztywnionej metalowym pierścieniem. Środkowe ich części, współpracujące z walcowymi elementami obracającymi się lub (rzadziej) przesuwającymi się, są wykonane w postaci „warg” o specjalnym kształcie, które do wałków dociskają sprężynki zwinięte w pierścień. Taki simmering może pracować w zasadzie przy ciśnieniu do 0,1 megapaskala, od -30 do 110 stopni Celsjusza.

Guma simmeringu nie jest materiałem długowiecznym i z czasem ulega starzeniu się, zaś w przypadku simmeringów także wycieraniu się w miejscu kontaktu z wałkiem. Simmering może także ulec innym uszkodzeniom mechanicznym. Na przykład może pęknąć sprężynka ściskająca, w wyniku czego simmering przestaje spełniać swoje zadanie i wymaga jak najszybszej wymiany.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jeżeli jest dostęp do simmeringu z zewnątrz elementu (bloku, piasty itp.) w którym on tkwi, wyjęcie go jest proste. Potrzebne są do tego dwa haczykowate zaczepy ze sztywnego drutu o średnicy mniej więcej dwóch milimetrów. Haczyki powinny być małe, zaledwie kilkumilimetrowe i bezwzględnie nie większe, niż szerokość simeringu, mierzona od wałka do krawędzi otworu, w którym on tkwi. Po wciśnięciu ich wzdłuż wałka należy zaczepić je o tylną ściankę pierścienia i pociągnąć, najlepiej przy pomocy płaskoszczypów. Simmering powinien z pewnym oporem wysunąć się.

Należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić ścianek otworu, w którym tkwi simmering

Przed włożeniem nowego simmeringu należy posmarować jego zewnętrzną część i „wargę” olejem. Następnie wsunąć go ręcznie do gniazda i dociskając palcami postarać się umieścić na miejscu, należy też pilnować aby włożyć go właściwą stroną na zewnątrz. Można przy tym posłużyć się tuleją o średnicy równej lub minimalnie mniejszej od zewnętrznej średnicy simmeringu, uderzając w nią delikatnie młotkiem. Tuleja taka zagwarantuje prawidłowe równomierne wciśnięcie pierścienia na miejsce.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)? Fot. newspress
Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)? Fot. newspress

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »