| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Wymiana termostatu w Mercedesie W202 – jak to zrobić?

Wymiana termostatu w Mercedesie W202 – jak to zrobić?

W ASO za wymianę termostatu w Mercedesie W202 musielibyśmy zapłacić około 300 złotych. Na szczęście wymiana termostatu w tym modelu jest prosta i można jej dokonać we własnym zakresie.

Do wymiany termostatu w Mercedesie W202 przyda nam się do tego kilka narzędzi:

  • kombinerki
  • podnośnik, najlepiej hydrauliczny
  • klucz płaski 10mm
  • klucz 10mm nasadowy z przedłużką
  • płaski pojemnik na minimum około 8 litrów płynu

Zobacz również: Wymiana oleju w układzie wspomagania w Mercedesie W202, jak to zrobić?

Wymiana termostatu w Mercedesie W202 jest również dobrą okazją do wymiany płynu chłodniczego, ponieważ i tak będziemy zmuszeni go spuścić. Zaczynamy od odkręcenia osłony silnika kluczem 10mm. Śruby znajdują się przy przednim zderzaku. Poprzez odkręcenie zaworu spustowego spuszczamy płyn, który znajduje się w dolnej części chłodnicy, a następnie odkręcamy korek w zbiorniku wyrównawczym. 

Kiedy decydujemy się na wymianę płynu chłodniczego na nowy, należy włączyć zapłon i uruchomić ogrzewanie, ustawiając potencjometr na najwyższą temperaturę, aby płyn wydostał się z nagrzewnicy. Następnie musimy wyjąć obudowę filtra powietrza, aby ułatwić sobie dostęp do termostatu. Zdjęcie samej obudowy jest łatwe. Należy odkręcić cybant mocujący przewód powietrza za filtrem, do silnika i dolot. Obudowa filtra zamocowana jest na trzech zatrzaskach, łatwo ją wydostaniemy energicznym ruchem. Termostat umieszczony jest pomiędzy kolektorem wylotowym a alternatorem. Przykręcony jest na dwie śruby 10mm.

Zobacz też: Mercedes W202: demontaż przedniej wycieraczki

Zanim rozpoczniemy odkręcanie śrub należy wcześniej zakryć kawałkiem folii alternator, który możemy bardzo łatwo zalać płynem, wyjmując termostat.

Po odkręceniu cybantu przewodu z płynem i wypuszczeniu go, możemy odkręcić śruby. Do pierwszej jest bardzo łatwy dostęp, ale do drugiej będziemy potrzebowali klucza nasadowego z przedłużką. Z dolną śrubą jest nieco trudniej, ponieważ jest w dość trudno dostępnym miejscu. Po odkręceniu śrub możemy wyjąć termostat i rozpocząć montowanie nowego. W oryginalnym termostacie znajduje się uszczelka, ją też warto wymienić. Nie jest to konieczne, ponieważ w układzie chłodzenia nie mamy do czynienia z aż tak wysokim poziomem ciśnienia, ale dla pewności warto ją założyć. Na koniec pozostaje nam złożyć resztę elementów w analogicznej kolejności i zalać układ nowym płynem. Następnie należy zapalić silnik i po kilku chwilach wyrównać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Marta Jeleń

Kancelaria Radcy Prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »