| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jeśli w okolicach wału korbowego Mercedesa W202 pojawi się olej warto dokonać wymiany uszczelniacza/simmeringu. Przy pomocy kilku narzędzi sami uporamy się z wymianą. Naprawa zajmuje około dwóch godzin.

Nowy simmering do Mercedesa W202 możemy z łatwością nabyć, w każdym sklepie zajmującym się sprzedażą łożysk i uszczelek. Przy zakupie wystarczy podać model pojazdu, rocznik i pojemność, np. Mercedes W202 C180 1996. Koszt nowego elementu to 30-40 złotych.

Do wymiany simmering wału korbowego w Mercedesie W202 potrzebne nam będą: klucz płaski oczkowy 15mm, 27mm, 36mm i dwie łyżki do ściągania opon lub 2 duże śrubokręty.

Kluczem 36mm odkręcamy wiskozę wraz z wiatrakiem. Następnie należy jeszcze zdjąć obudowę wiatraka, która jest przymocowana na 2 zaczepy. Za pomocą klucza 27mm odkręcamy koło pasowe. Aby nie kręciło się wraz z kluczem należy włożyć, na przykład śrubokręt w jeden z otworów, znajdujących się w kole. Kluczem 15mm odkręcamy lekko napinacz i ściągamy pasek wieloklinowy.

Zobacz też: Mercedes W202: konserwacja ograniczników drzwi

Następnie za pomocą łyżek lub śrubokrętów zsuwamy koło, pamiętając o klinie, który należy ustawić do góry, aby nam nie wpadł do miski olejowej. Po ściągnięciu koła pasowego możemy wyraźnie ujrzeć przyczynę wycieku. Za pomocą małego płaskiego śrubokręta wyciągamy simmering i myjemy całą przednią część silnika, która wskutek wycieku na pewno zalana jest olejem, który z kolei gromadzi brud i zanieczyszczenia. Pamiętajmy, żeby nie używać wody. Do czyszczenia silnika potrzebny będzie specjalny preparat, który kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym. Za pomocą szczotki drucianej warto dokładnie wyczyścić koło pasowe z osadu po paskach.

Zobacz też: Mercedes W202: montaż tempomatu

Dopasowanie nowego simmeringu ustalamy w zależności od stanu zużycia koła pasowego w Mercedesie W202. Jeśli koło pasowe posiada już wyraźne wyżłobienia po simmeringu należy, jako nowy simmering, zastosować grubszy o 2mm. Nowy uszczelniacz musimy wbijać bardzo ostrożnie, czyli kontrolując cały czas, aby wszedł równo. Teraz już tylko, przy pomocy młotka i płaskownika, wsuwamy koło pasowe. Resztę elementów składamy w analogicznej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »