| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jeśli w okolicach wału korbowego Mercedesa W202 pojawi się olej warto dokonać wymiany uszczelniacza/simmeringu. Przy pomocy kilku narzędzi sami uporamy się z wymianą. Naprawa zajmuje około dwóch godzin.

Nowy simmering do Mercedesa W202 możemy z łatwością nabyć, w każdym sklepie zajmującym się sprzedażą łożysk i uszczelek. Przy zakupie wystarczy podać model pojazdu, rocznik i pojemność, np. Mercedes W202 C180 1996. Koszt nowego elementu to 30-40 złotych.

Do wymiany simmering wału korbowego w Mercedesie W202 potrzebne nam będą: klucz płaski oczkowy 15mm, 27mm, 36mm i dwie łyżki do ściągania opon lub 2 duże śrubokręty.

Kluczem 36mm odkręcamy wiskozę wraz z wiatrakiem. Następnie należy jeszcze zdjąć obudowę wiatraka, która jest przymocowana na 2 zaczepy. Za pomocą klucza 27mm odkręcamy koło pasowe. Aby nie kręciło się wraz z kluczem należy włożyć, na przykład śrubokręt w jeden z otworów, znajdujących się w kole. Kluczem 15mm odkręcamy lekko napinacz i ściągamy pasek wieloklinowy.

Zobacz też: Mercedes W202: konserwacja ograniczników drzwi

Następnie za pomocą łyżek lub śrubokrętów zsuwamy koło, pamiętając o klinie, który należy ustawić do góry, aby nam nie wpadł do miski olejowej. Po ściągnięciu koła pasowego możemy wyraźnie ujrzeć przyczynę wycieku. Za pomocą małego płaskiego śrubokręta wyciągamy simmering i myjemy całą przednią część silnika, która wskutek wycieku na pewno zalana jest olejem, który z kolei gromadzi brud i zanieczyszczenia. Pamiętajmy, żeby nie używać wody. Do czyszczenia silnika potrzebny będzie specjalny preparat, który kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym. Za pomocą szczotki drucianej warto dokładnie wyczyścić koło pasowe z osadu po paskach.

Zobacz też: Mercedes W202: montaż tempomatu

Dopasowanie nowego simmeringu ustalamy w zależności od stanu zużycia koła pasowego w Mercedesie W202. Jeśli koło pasowe posiada już wyraźne wyżłobienia po simmeringu należy, jako nowy simmering, zastosować grubszy o 2mm. Nowy uszczelniacz musimy wbijać bardzo ostrożnie, czyli kontrolując cały czas, aby wszedł równo. Teraz już tylko, przy pomocy młotka i płaskownika, wsuwamy koło pasowe. Resztę elementów składamy w analogicznej kolejności.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Rybka

www.dekoria.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »