| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

Często zaraz po wymianie paska zaczyna on piszczeć. Przyczyny są różne, a jedną z nich jest wyrobienie się napinacza paska. Pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego naprawy w Mercedesie W202.

Zaczynamy od zdemontowania plastikowej osłony dwóch wentylatorów i wyjęcia dolotu powietrza poprzez zdjęcie opaski zaciskowej, po odkręceniu śrub kluczem 10mm. Następnie za pomocą tego samego 10mm, odkręcamy 5 śrub mocujących wzmocnienie czołowe. Wyjmujemy je, aby następnie odchylić do siebie chłodnicę, a obudowę wiatraka odsunąć w stronę silnika.

Zobacz również: Jak zdemontować zbiornik paliwa w Fordzie Escorcie?

Teraz możemy swobodnie dostać się do wiskozy, która przykręcona jest centralną śrubą imbusową 8mm. Po odkręceniu wiatraka i wiskozy należy postawić je pionowo, ponieważ mogą one ulec szkodzeniu, gdy je położymy płasko. Kiedy już mamy swobodny dostęp, odkręcamy koło pasowe od pompy wodnej i następnie zdejmujemy pasek. Kluczami 13 i 11mm odkręcamy amortyzator napinacza paska. Pod plastikową obudową znajduje się otwór na klucz Imbusowy 17, którym odkręcamy sworzeń kiwaczka.

Zobacz również: Czyszczenie szyb przed podróżą

Sam kiwaczek poddajemy regeneracji, czyli czyszcząc go papierem staramy się dokładnie usunąć cały osad. Teraz musimy tylko pokryć wszystko smarem technicznym i rozpocząć składanie w analogicznej kolejności wszystkich elementów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK