| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

Często zaraz po wymianie paska zaczyna on piszczeć. Przyczyny są różne, a jedną z nich jest wyrobienie się napinacza paska. Pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego naprawy w Mercedesie W202.

Zaczynamy od zdemontowania plastikowej osłony dwóch wentylatorów i wyjęcia dolotu powietrza poprzez zdjęcie opaski zaciskowej, po odkręceniu śrub kluczem 10mm. Następnie za pomocą tego samego 10mm, odkręcamy 5 śrub mocujących wzmocnienie czołowe. Wyjmujemy je, aby następnie odchylić do siebie chłodnicę, a obudowę wiatraka odsunąć w stronę silnika.

Zobacz również: Jak zdemontować zbiornik paliwa w Fordzie Escorcie?

Teraz możemy swobodnie dostać się do wiskozy, która przykręcona jest centralną śrubą imbusową 8mm. Po odkręceniu wiatraka i wiskozy należy postawić je pionowo, ponieważ mogą one ulec szkodzeniu, gdy je położymy płasko. Kiedy już mamy swobodny dostęp, odkręcamy koło pasowe od pompy wodnej i następnie zdejmujemy pasek. Kluczami 13 i 11mm odkręcamy amortyzator napinacza paska. Pod plastikową obudową znajduje się otwór na klucz Imbusowy 17, którym odkręcamy sworzeń kiwaczka.

Zobacz również: Czyszczenie szyb przed podróżą

Sam kiwaczek poddajemy regeneracji, czyli czyszcząc go papierem staramy się dokładnie usunąć cały osad. Teraz musimy tylko pokryć wszystko smarem technicznym i rozpocząć składanie w analogicznej kolejności wszystkich elementów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iga Kalinowska

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »