| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Zapowietrzenie układu wtryskowego w silniku wysokoprężnym może powstać z kilku powodów. Najczęstszym jest całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy. Podpowiadamy, jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy powoduje zassanie powietrza przez pompę wtryskową, w wyniku czego po napełnieniu zbiornika paliwo nie ma dostępu do wtryskiwaczy. Nie pomoże długotrwałe „męczenie silnika” rozrusznikiem.

Innym powodem jest nieszczelność układu paliwowego. Zazwyczaj pojawia się ona w wyniku pęknięcia lub przetarcia się przewodu paliwowego oraz jako rezultat rozszczelnienia się filtra paliwa. Trzecią z najczęstszych przyczyn jest naturalne zapowietrzenie układu podczas wymiany wkładu filtra paliwa albo przy innych pracach związanych z układem wtryskowym. Jeżeli konstrukcja silnika nie przewiduje samoczynnego odpowietrzenia go, trzeba przeprowadzić całą operację ręcznie.

Zobacz również: Jak dobrać olej do auta i jak często trzeba go wymieniać?

Ponieważ w samochodach są stosowane różne rozwiązania tego problemu, poniższe wskazówki siłą rzeczy muszą mieć naturę ogólną. Tak więc, pierwszym krokiem jest ustalenie przyczyny zapowietrzenia i usunięcie jej. W zbiorniku musi znajdować się dostateczna ilość paliwa. Samo odpowietrzanie zwykle wymaga zaledwie kilkuset mililitrów oleju napędowego, ale do napełnienia układu zasilania w paliwo, filtru paliwa, pompy wtryskowej i przewodów wtryskowych potrzebne są co najmniej 2 litry paliwa oraz zapas, który w razie nagłej awarii pozwoli na dotarcie do najbliższej stacji paliw. W praktyce oznacza to, że jeżeli w zbiorniku nie ma przynajmniej 5 litrów oleju napędowego, cały trud związany z odpowietrzaniem może okazać się daremny.

Polecamy: Kodeks drogowy po zmianach od 1 lipca 2014 r. (książka)

Akcja ratunkowa - Krok po kroku

Zobacz też: Wady i zalety silnika dwusuwowego

Pierwszym krokiem jest odszukanie ręcznej pompki paliwa. W niektórych samochodach znajduje się ona przy filtrze paliwa, w innych przy pompie wtryskowej. W jej odnalezieniu na pewno pomoże instrukcja obsługi danego modelu auta. Przy kolejnych czynnościach należy postępować zgodnie z nią. Podczas pompowania paliwa odkręca się kolejne odpowietrzniki i tak długo pompuje, aż będzie się z nich wydobywało paliwo czyste, bez śladów powietrza. Kiedy wszystkie te czynności zostaną wykonane, sprawdza się, czy odpowietrzniki zakręcono prawidłowo i czy ręczną pompkę paliwa zabezpieczono zgodnie z instrukcją. Wówczas można spróbować uruchomić silnik. Gdy to się uda, trzeba poczekać chwilę, aż wzrośnie jego temperatura. Jeżeli pracuje równo, będzie to dowód, iż wtryskiwacze się odpowietrzyły.

Zobacz też: Jak jeździć dieslem?

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Prawne ciekawostki

reklama
Praca

Oferty pracy z praca.pl

Ostatnio na forum

Nasze recenzje

Eksperci infor.pl

Skrivanek sp. z o.o.

Skrivanek sp. z o.o. jest jedną z największych firm tłumaczeniowych i szkół językowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

Zostań ekspertem Infor.pl »