| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Zapowietrzenie układu wtryskowego w silniku wysokoprężnym może powstać z kilku powodów. Najczęstszym jest całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy. Podpowiadamy, jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy powoduje zassanie powietrza przez pompę wtryskową, w wyniku czego po napełnieniu zbiornika paliwo nie ma dostępu do wtryskiwaczy. Nie pomoże długotrwałe „męczenie silnika” rozrusznikiem.

Innym powodem jest nieszczelność układu paliwowego. Zazwyczaj pojawia się ona w wyniku pęknięcia lub przetarcia się przewodu paliwowego oraz jako rezultat rozszczelnienia się filtra paliwa. Trzecią z najczęstszych przyczyn jest naturalne zapowietrzenie układu podczas wymiany wkładu filtra paliwa albo przy innych pracach związanych z układem wtryskowym. Jeżeli konstrukcja silnika nie przewiduje samoczynnego odpowietrzenia go, trzeba przeprowadzić całą operację ręcznie.

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Zobacz również: Jak dobrać olej do auta i jak często trzeba go wymieniać?

Ponieważ w samochodach są stosowane różne rozwiązania tego problemu, poniższe wskazówki siłą rzeczy muszą mieć naturę ogólną. Tak więc, pierwszym krokiem jest ustalenie przyczyny zapowietrzenia i usunięcie jej. W zbiorniku musi znajdować się dostateczna ilość paliwa. Samo odpowietrzanie zwykle wymaga zaledwie kilkuset mililitrów oleju napędowego, ale do napełnienia układu zasilania w paliwo, filtru paliwa, pompy wtryskowej i przewodów wtryskowych potrzebne są co najmniej 2 litry paliwa oraz zapas, który w razie nagłej awarii pozwoli na dotarcie do najbliższej stacji paliw. W praktyce oznacza to, że jeżeli w zbiorniku nie ma przynajmniej 5 litrów oleju napędowego, cały trud związany z odpowietrzaniem może okazać się daremny.

Zobacz galerię: najciekawsze radiowozy świata

Akcja ratunkowa - Krok po kroku

Zobacz też: Wady i zalety silnika dwusuwowego

Pierwszym krokiem jest odszukanie ręcznej pompki paliwa. W niektórych samochodach znajduje się ona przy filtrze paliwa, w innych przy pompie wtryskowej. W jej odnalezieniu na pewno pomoże instrukcja obsługi danego modelu auta. Przy kolejnych czynnościach należy postępować zgodnie z nią. Podczas pompowania paliwa odkręca się kolejne odpowietrzniki i tak długo pompuje, aż będzie się z nich wydobywało paliwo czyste, bez śladów powietrza. Kiedy wszystkie te czynności zostaną wykonane, sprawdza się, czy odpowietrzniki zakręcono prawidłowo i czy ręczną pompkę paliwa zabezpieczono zgodnie z instrukcją. Wówczas można spróbować uruchomić silnik. Gdy to się uda, trzeba poczekać chwilę, aż wzrośnie jego temperatura. Jeżeli pracuje równo, będzie to dowód, iż wtryskiwacze się odpowietrzyły.

Zobacz też: Jak jeździć dieslem?

Aktualizacja: 03.07.2014

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Najczęstszym powodem zapowietrzenie układu wtryskowego jest całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy fot. Archiwum
Najczęstszym powodem zapowietrzenie układu wtryskowego jest całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy fot. Archiwum

Personel i Zarządzanie189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ01
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Blog Prawa Zamówień Publicznych

Opinie prawników specjalizujących się w prawie zamówień publicznych

Zostań ekspertem Infor.pl »