| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Co zrobić, gdy silnik nie osiąga pełnej mocy?

Co zrobić, gdy silnik nie osiąga pełnej mocy?

Przyczyny obniżenia się mocy silnika objawiającej się mniejszą dynamiką, gorszymi przyspieszeniami, problemami z osiągnięciem prędkości maksymalnej, zwiększonego zużycia paliwa itp. Poniżej opisaliśmy sposoby radzenia sobie w sytuacji, gdy silnik nie osiąga pełnej mocy.

1. niepracujący lub pracujący niepoprawnie co najmniej jeden cylinder;
2. zła praca układu zapłonowego lub źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu;
3. zanieczyszczony gaźnik;
4. zła regulacja gaźnika, niewłaściwe dysze;
5. awaria gaźnika: źle działa lub nie działa „ssanie”,
6. nieszczelności uszczelek pomiędzy gaźnikiem a kolektorem ssącym i kolektorem ssącym a głowicą.
7. niewłaściwa temperatura silnika;
8. naturalne zużycie silnika,
9. zatarcie pierścieni tłokowych, panewek itp.
10. uszkodzenie uszczelki pod głowicą silnika;
11. wadliwie działający układ wtryskowy paliwa.

1. Niepracujący cylinder najczęściej powoduje duże drgania silnika, „kołyszącą” jego pracę, dymienie z rury wydechowej, „strzały” w tłumiku w wyniku zapalenia się w nim niespalonego paliwa itd.

2. Źle ustawiony zapłon objawia się:

  • stukami i dzwonieniem przy przyspieszaniu, jeżeli jest za wczesny,
  • słabym przyspieszeniem, wyraźnie mniejszą mocą silnika, ciemniejszą niż zwykle barwą wylotu rury wydechowej,
  • tendencją silnika do przegrzewania się.

3. Zanieczyszczony gaźnik powoduje trudności z rozruchem silnika, przerwy w jego pracy, nieosiągalnie przez silnik maksymalnych obrotów (silnik „dusi się”). Podobny objaw – praca silnika tylko na wolnych i w początkowym zakresie średnich obrotów, spowodowany może być uszkodzeniem kondensatora w przypadku zapłonu „tradycyjnego” w starszych modelach samochodów.

4. Zła regulacja gaźnika nie powstaje samoistnie, z wyjątkiem zmiany poziomu paliwa w komorze pływakowej. Dzieje się tak albo w wyniku zatonięcia pływaka w wyniku przedziurawienia go, albo z powodu zacięcia się lub częściowego zatkania zaworka iglicowego, dozującego dopływ paliwa do komory pływakowej. We własnym zakresie nie powinno się wymieniać żadnych dysz w gaźniku. Jeżeli wymieniono je wcześniej, należy powrócić do tych, zalecanych przez producenta samochodu.

Zobacz również: Dlaczego silnik ma za wysoką temperaturę i jak to naprawić?

5. Jeżeli w gaźniku ulegnie uszkodzeniu urządzenie rozruchowe, wzbogacające mieszankę podczas rozruchu i kilu pierwszych chwil pracy zimnego silnika, będzie on zalewany nadmiarem paliwa, kiedy się rozgrzeje. Urządzenie to sterowane jest ręcznie, cięgłem (linką lub drutem w pancerzu) albo samoczynnie (bimetalicznie, elektrycznie, elektronicznie).

6. Nieszczelne uszczelki między gaźnikiem i kolektorem ssącym lub między nim a głowicą silnika, powodują, że do silnika przedostaje się tzw. fałszywe powietrze, to jest nadmiar powietrza nie wymieszanego z paliwem w procesie karburacji, czyli tworzenia się mieszanki paliwowo-powietrznej we właściwych proporcjach składników. Takie uszkodzenie albo całkowicie uniemożliwia rozruch silnika, albo znacznie zmniejsza jego moc i powoduje samoczynne zatrzymywanie się.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »