REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana sprężarki klimatyzacji - Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
panel klimatyzacji, klimatyzacja Fot. Fotolia
panel klimatyzacji, klimatyzacja Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niedziałająca klimatyzacja może okazać się dokuczliwą usterką, zwłaszcza w upalne dni. W poradniku tym pokażemy jak wymienić sprężarkę klimatyzacji w Renault Laguna II.

W przypadku uszkodzenia sprężarki klimatyzacji w Renault Laguna II możemy wyeliminować usterkę na dwa sposoby. Pierwszy to oddanie uszkodzonego urządzenia do regeneracji. Drugim sposobem jest zakup sprężarki. Zakup nowej sprężarki do Laguny II jest kosztowny, dlatego optymalnym rozwiązaniem jest kupno sprężarki używanej.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Zanim zaczniemy demontować kompresor klimatyzacji w Renault, należy opróżnić cały układ klimatyzacji z czynnika. Jeżeli pominiemy ten krok, musimy się liczyć z zielonymi zanieczyszczeniami pod maską.

Całą operację będziemy prowadzić bez podnoszenia auta. Wykonanie tej wymiany jest znacznie łatwiejsze, kiedy mamy dostęp od dołu auta. Jednak nie wszyscy mają kanał oraz możliwość skorzystania z podnośnika warsztatowego, dlatego wymianę przeprowadzimy od góry.

Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Unosimy maskę Laguny II i zdejmujemy wszystkie możliwe plastikowe osłony. Jeśli zapewnimy sobie dostatecznie dużo miejsca to zakładamy klucz 16 na napinacz, obracamy nim i zsuwamy pasek z górnego koła pasowego. Odsuwamy pasek na bok, tak, żeby nie przeszkadzał podczas pracy ze sprężarką. Kolejny krok to odkręcenie gumowej końcówki od intercoolera wraz z nakrętką, która łączy obie rury do intercoolera. Znajdziemy ją po lewej stronie od akumulatora. Zyskamy przez to możliwość ruchu rury intercoolera.

Teraz odpinamy dwa przewodu od sprężarki – pierwszy znajduje się na dole, drugi umiejscowiony jest od strony zderzaka przy kole pasowym. Za pomocą klucza 10 odkręcamy dwie rurki klimatyzacji. Zalecamy dużą ostrożność. Jeśli usłyszymy jakiekolwiek syczenie to należy poczekać aż ucichnie. Po odkręceniu przewodów odginamy je delikatnie tak, żeby nie przeszkadzały podczas dalszej pracy.

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Za pomocą klucza 13 odkręcamy trzy śruby mocujące sprężarkę. Jedną z nich pozostawiamy delikatnie wkręconą, żeby sprężarka nie opadła nagle do dołu. Jeżeli mamy wykręcone wszystkie śruby to przechodzimy do wyjęcia sprężarki. Może się wydawać to trudne. Jednak wystarczy powyginać wszystkie przewody, które nam przeszkadzają i sprężarka wyjdzie na pewno.

Nową sprężarkę montujemy w odwrotnej kolejności. Bardzo dokładnie dokręcamy wszystkie mocowania rur przy intercoolerze, żeby nie było żadnych nieszczelności. Po złożeniu wszystkich elementów udajemy się do zakładu nabijającego układ klimatyzacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA