| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Uszkodzenie szyby w trasie - co robić?

Uszkodzenie szyby w trasie - co robić?

Co zrobić w przypadku, gdy podczas podróży dojdzie do uszkodzenia przedniej szyby w samochodzie? Są aplikacje, które m.in. ułatwią ocenę, czy defekt będzie się powiększał.

Które uszkodzenia szyby da się naprawić?

„Przyczyny uszkodzeń mogą być zróżnicowane, tak samo jak ich skutki. Jednak niezależnie od tego, czy na szybie pojawił się niewielki ubytek czy spore pęknięcie – należy zatrzymać pojazd i wstępnie ocenić zakres awarii.” – zaznacza ekspert firmy NordGlass, i dodaje: „Przeważnie do naprawy kwalifikuje się większość usterek, których średnica nie przekracza średnicy monety 5 zł i znajdują się przynajmniej 10 cm od krawędzi szyby. Gdy jest ich więcej, powinny być także oddalone od siebie o minimum 10 cm. Jeśli mamy do czynienia z tak niewielkimi uszkodzeniami, jazdę można kontynuować, ale pamiętajmy o tym, by jak najszybciej udać się do specjalistycznego warsztatu który naprawi szybę.”

Według Grzegorza Wrońskiego z firmy NordGlass nawet drobne defekty należy poddawać niezwłocznej naprawie.  „Niestety, większość pęknięć ma tendencję do rozszerzania się. Powoduje to dyskomfort w zakresie widoczności, podobnie jak w przypadku niektórych odprysków, umiejscowionych w polu widzenia kierowcy. Jeśli w porę defekty nie zostaną naprawione, prędzej czy później szybę trzeba będzie wymienić w całości. Dodatkowo należy pamiętać, że w razie kontroli policyjnej jazda z niesprawną szybą może skutkować nawet odebraniem dowodu rejestracyjnego.” – zwraca uwagę ekspert. Aby ułatwić kierowcom szybką oceną uszkodzeń, firma NordGlass stworzyła darmową aplikację na smartfony, pozwalającą określić przy pomocy aparatu zakres awarii i możliwość ewentualnej naprawy.

Zobacz też: Jak tanio usunąć rysy z nadwozia?

Szybę uszkodził kamień? Jest szansa na odszkodowanie

Nie zawsze jednak można przeprowadzić naprawę. Co robić w sytuacji, gdy wypadek spowoduje bardzo poważne uszkodzenia, łącznie ze zbiciem całej szyby? „Nowoczesna szyba czołowa składa się z 3 warstw – dwóch tafli szkła przedzielonych folią PVB. Typowe naprawy przeprowadza się na zewnętrznej części szyby. Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia wszystkich warstw, wtedy nie tylko czeka nas konieczność wymiany całego elementu, ale także potrzeba przerwania podróży i przetransportowania samochodu do warsztatu NordGlass.” – zwraca uwagę Grzegorz Wroński z firmy NordGlass i wyjaśnia: „Nie warto w takiej sytuacji ryzykować jazdy z poważnie uszkodzoną szybą czołową, jest to bowiem element odpowiedzialny nie tylko za ochronę przed warunkami atmosferycznymi, ale także w wielkim stopniu za sztywność całej konstrukcji nadwozia pojazdu.”

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »