| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Jak wymienić szyby w samochodzie?

Jak wymienić szyby w samochodzie?

Na co zwrócić uwagę zanim kupimy nową szybę do samochodu? Czy jakość montażu ma znaczenie tylko w kwestii szczelności uszczelek, czy może wpływa na bezpieczeństwo?

Nowoczesny samochód to przemyślana konstrukcja, zaprojektowana ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa. Dlatego każda ingerencja w jego strukturę wymaga zastosowania materiałów i technologii, które pozwolą zachować pierwotne właściwości. Wymiana szyby czołowej jest więc niezwykle istotna - znaczenie ma materiał z jakiego jest wykonana, użyta chemia montażowa, jak i sam sposób wykonania usługi. „Musimy podjąć decyzję zarówno, jeśli chodzi o zakup samej szyby, jak i miejsca, w którym dokonamy wymiany. Te dwa elementy są tak samo istotne dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania samochodu.” – zaznacza ekspert z NordGlass.

Zobacz też: Porysowana szyba – polerować czy wymienić?

Dzisiejsze konstrukcje samochodów "wymagają" więcej od szyb samochodowych

Brytyjskie centrum badawcze TRL przeprowadziło w 2012 roku badania w irlandzkich warsztatach specjalizujących się w wymianie szyb samochodowych. Powodem były spostrzeżenia tamtejszych mechaników, którzy zwracali uwagę na niską jakość uprzednio wymienianych szyb i nieprofesjonalny sposób ich montażu. Wyniki badań były niepokojące. Okazało się, że około 35% wymienianych szyb nie spełniało przyjętych standardów. Zarówno produkty, jak i sama usługa pozostawiały bowiem wiele do życzenia w zakresie jakości i obowiązujących norm bezpieczeństwa. Co istotne, ponad 14% szyb posiadało uszczerbki powodujące zagrożenie dla bezpieczeństwa określone jako „wysokie” lub „średnie”. Wniosek jest wiec szokujący. Szacunkowo w okresie 5 lat na irlandzkich drogach pojawiło się około 180 000 samochodów z niepoprawnie zamontowanymi, niskiej jakości szybami, wykazującymi wady konstrukcyjne. Aż około 70-80 tysięcy z nich posiadało uszkodzenia mogące poważnie zagrażać bezpieczeństwu podróżujących.

Zobacz też: Rozwarstwienie przedniej szyby - jak naprawić?

„W Polsce sytuacja może wyglądać podobnie albo nawet jeszcze gorzej. Niestety w całej Europie wiedza kierowców na temat szyb samochodowych jest bardzo powierzchowna. Niepokojące jest również to, że rynek w ostatnich latach zalewają tanie szyby produkowane w Chinach. Kuszą kierowców niższą ceną, jednak ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Powszechną praktyką jest też „oszczędzanie” na wymianie, poprzez korzystanie z usług warsztatów, które nie zawsze dysponują odpowiednią technologią.” ocenia ekspert z firmy NordGlass i dodaje „Dzisiejsze konstrukcje samochodów wymagają od szyb znacznie więcej niż 20-30 lat temu. Obecnie wymiana bez zastosowania najnowocześniejszej technologii i posiadania odpowiednich umiejętności stanowi poważne ryzyko dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.”

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »