| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Jak wymienić szyby w samochodzie?

Jak wymienić szyby w samochodzie?

Na co zwrócić uwagę zanim kupimy nową szybę do samochodu? Czy jakość montażu ma znaczenie tylko w kwestii szczelności uszczelek, czy może wpływa na bezpieczeństwo?

Nowoczesny samochód to przemyślana konstrukcja, zaprojektowana ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa. Dlatego każda ingerencja w jego strukturę wymaga zastosowania materiałów i technologii, które pozwolą zachować pierwotne właściwości. Wymiana szyby czołowej jest więc niezwykle istotna - znaczenie ma materiał z jakiego jest wykonana, użyta chemia montażowa, jak i sam sposób wykonania usługi. „Musimy podjąć decyzję zarówno, jeśli chodzi o zakup samej szyby, jak i miejsca, w którym dokonamy wymiany. Te dwa elementy są tak samo istotne dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania samochodu.” – zaznacza ekspert z NordGlass.

Zobacz też: Porysowana szyba – polerować czy wymienić?

Dzisiejsze konstrukcje samochodów "wymagają" więcej od szyb samochodowych

Brytyjskie centrum badawcze TRL przeprowadziło w 2012 roku badania w irlandzkich warsztatach specjalizujących się w wymianie szyb samochodowych. Powodem były spostrzeżenia tamtejszych mechaników, którzy zwracali uwagę na niską jakość uprzednio wymienianych szyb i nieprofesjonalny sposób ich montażu. Wyniki badań były niepokojące. Okazało się, że około 35% wymienianych szyb nie spełniało przyjętych standardów. Zarówno produkty, jak i sama usługa pozostawiały bowiem wiele do życzenia w zakresie jakości i obowiązujących norm bezpieczeństwa. Co istotne, ponad 14% szyb posiadało uszczerbki powodujące zagrożenie dla bezpieczeństwa określone jako „wysokie” lub „średnie”. Wniosek jest wiec szokujący. Szacunkowo w okresie 5 lat na irlandzkich drogach pojawiło się około 180 000 samochodów z niepoprawnie zamontowanymi, niskiej jakości szybami, wykazującymi wady konstrukcyjne. Aż około 70-80 tysięcy z nich posiadało uszkodzenia mogące poważnie zagrażać bezpieczeństwu podróżujących.

Zobacz też: Rozwarstwienie przedniej szyby - jak naprawić?

„W Polsce sytuacja może wyglądać podobnie albo nawet jeszcze gorzej. Niestety w całej Europie wiedza kierowców na temat szyb samochodowych jest bardzo powierzchowna. Niepokojące jest również to, że rynek w ostatnich latach zalewają tanie szyby produkowane w Chinach. Kuszą kierowców niższą ceną, jednak ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Powszechną praktyką jest też „oszczędzanie” na wymianie, poprzez korzystanie z usług warsztatów, które nie zawsze dysponują odpowiednią technologią.” ocenia ekspert z firmy NordGlass i dodaje „Dzisiejsze konstrukcje samochodów wymagają od szyb znacznie więcej niż 20-30 lat temu. Obecnie wymiana bez zastosowania najnowocześniejszej technologii i posiadania odpowiednich umiejętności stanowi poważne ryzyko dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.”

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HRM partners

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »