| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

Do niektórych napraw musimy zdemontować zderzak. Poniżej znajduje się opis demontażu zderzaka przedniego i tylnego w Oplu Omega B i B FL.

W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie zdemontować przedni i tylny zderzak. Jeżeli znamy poszczególne kroki to nie powinno być problemów z ich zdjęciem. Na pewno nie należy ciągnąć ich na siłę. Możemy w ten sposób doprowadzić do odkształcenia zderzaka a nawet uszkodzenia.

Przedni zderzak

Zaczynamy od zderzaka przedniego. W samochodach wyprodukowanych do września 1999 roku demontaż wygląda w następujący sposób. Najpierw należy wymontować osłonę chłodnicy. W tym celu odkręcamy 2 śruby i odczepiamy górne mocowania osłony. Należy wcisnąć plastikowy zatrzask, który znajduje się w połowie osłony chłodnicy. Teraz odchylamy do przodu górną część osłony chłodnicy i wyjmujemy z dolnego mocowania.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana alternatora

Kolejny krok to demontaż maskownic pod reflektorami. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy je wyjąć. Teraz wykręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy maskownicę z prowadnicy. Następnie odkręcamy dwie śruby trzymające zderzak w górnej części przy przednim grillu. Wyjmujemy od dołu dwa kołki rozprężne. Będą one widoczne jak zajrzymy pod zderzak.

Nie należy wyjmować ich na siłę za pomocą kombinerek. Jak się dobrze przyjrzymy to zauważymy, że w zaczepach znajdują się małe kołki. Wpychamy je za pomocą śrubokręta. Dzięki temu będzie można je ponownie wykorzystać. Teraz odkręcamy z prawej i lewej strony po 2 śruby nadkola. Wyjmujemy do góry czujnik temperatury zewnętrznej. Będą nam do tego potrzebne szczypce w celu ściśnięcia zatrzasków czujnika. W tym momencie możemy swobodnie wymontować przedni zderzak.

Przy demontażu przyda nam się pomoc drugiej osoby. Będzie nam znacznie łatwiej osadzić zderzak na mocowaniach. Kiedy ustawimy jego poprawną pozycję, wsadzamy od dołu 2 zaczepy rozprężne i zabezpieczamy je za pomocą kołków. Instalujemy czujnik temperatury na swoje miejsce. Wkręcamy śruby w nadkole i przykręcamy zderzak od góry przy grillu. Na samym końcu pozostaje nam osłona chłodnicy i maskownice pod reflektorami.

W autach wyprodukowanych od października 1999 roku, demontaż zderzaka przebiega w trochę inny sposób.

Początek jest taki sam, należy zdemontować osłonę chłodnicy. W tych modelach osłona chłodnicy jest zintegrowana z pokrywą silnika i zamocowana za pomocą 7 śrub znajdujących się od wewnątrz. Następnie odkręcamy śruby boczne, które mocują zderzak. Wpychamy od dołu trzy zatrzaski rozprężne. Zasada taka sama jak w modelu opisanym powyżej, najpierw wyjmujemy kołki.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »