| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Co zrobić, jeżeli w naszym samochodzie pojawia się rdza na progach? Dlaczego progi w moim samochodzie rdzewieją? Przyczyny zniszczeń oraz ceny i technologię wymiany progów omówimy w poniższym artykule.

Progi samochodu są narażone na zniszczenie z co najmniej kilku powodów. Najbardziej prozaicznymi mogą być wgniecenia spowodowane podnoszeniem samochodu. Progi są też obijane przez kamienie, jeżeli np. poruszamy się szutrowymi drogami. Od grudnia do marca są też nieustannie „omywane” przez chlorek sodu, którym drogowcy walczą ze śniegiem. Niepozorne ubytki lakieru mogą po zimie okazać się już ogniskami korozji, a w przypadku braku interwencji, po następnym sezonie może nas zaskoczyć dziura, która ni stąd ni zowąd pojawiła się pod drzwiami.

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Jednak często najbardziej podstępnym problemem jest powolne korodowanie samochodu od wewnątrz. Powody mogą być różne. Być może samochód, który posiadamy jest powypadkowy, a podczas naprawy nie zakonserwowano dostatecznie powierzchni zamkniętych i łączeń. Czasem jednak sama konstrukcja samochodu sprawia, że próg jest jego tzw. „słabym punktem”. Woda z nadkoli dostaje się w okolice zgrzewów podłogi i progów i reaguje z tlenem i stalą, szerząc niewidoczne z zewnątrz zniszczenia. Kiedy odkrywamy, że nasz próg rdzewieje, może to być tak naprawdę tylko początek wydatków.

Polecamy: Samochód w firmie – zmiany od 1 kwietnia 2014 r.

Jak wymienić progi w samochodzie?

Wymiana progów będzie wymagała od nas wiedzy w zakresie spawania migomatem, a wcześniej demontażu wielu elementów z samochodu. Niezbędne będzie wyjęcie foteli, wykładziny podłogowej, odkręcenia drzwi, błotnika przedniego. Następnie po zabezpieczeniu karoserii przystępujemy do wycięcia progu zewnętrznego. W miejscach, które są zgrzewane, używamy wiertarki. W zależności od konstrukcji samochodu, trudność tej operacji może znacznie się różnić. Na problemy z demontażem progów wskazują na przykład użytkownicy BMW. Kiedy zdejmiemy zewnętrzny próg, zobaczymy jaka skala zniszczeń ma miejsce wewnątrz.

Zobacz też: Jak naprawić ogrzewanie szyby?

Jeżeli korozja postępowała od zewnątrz i nie była mocno zaawansowana, może czekać nas jedynie czyszczenie wewnętrznego progu, a następnie konserwacja środkami antykorozyjnymi. Jeżeli jednak pod naszym progiem wilgoć poczyniła poważniejsze szkody, niezbędne będą także naprawy reparaturkami. Pamiętajmy jednak, że podłoga to element nośny samochodu stanowiący o naszym bezpieczeństwie podczas zderzenia. Jeżeli okaże się, że podłoga jest bardzo zniszczona, powinniśmy zastanowić się nad zaniechaniem napraw.

Zobacz też: Jak pozbyć się rdzy?

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ15
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Parco

Biuro Rachunkowe PARCO S.C.

Zostań ekspertem Infor.pl »