| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Co zrobić, jeżeli w naszym samochodzie pojawia się rdza na progach? Dlaczego progi w moim samochodzie rdzewieją? Przyczyny zniszczeń oraz ceny i technologię wymiany progów omówimy w poniższym artykule.

Progi samochodu są narażone na zniszczenie z co najmniej kilku powodów. Najbardziej prozaicznymi mogą być wgniecenia spowodowane podnoszeniem samochodu. Progi są też obijane przez kamienie, jeżeli np. poruszamy się szutrowymi drogami. Od grudnia do marca są też nieustannie „omywane” przez chlorek sodu, którym drogowcy walczą ze śniegiem. Niepozorne ubytki lakieru mogą po zimie okazać się już ogniskami korozji, a w przypadku braku interwencji, po następnym sezonie może nas zaskoczyć dziura, która ni stąd ni zowąd pojawiła się pod drzwiami.

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Jednak często najbardziej podstępnym problemem jest powolne korodowanie samochodu od wewnątrz. Powody mogą być różne. Być może samochód, który posiadamy jest powypadkowy, a podczas naprawy nie zakonserwowano dostatecznie powierzchni zamkniętych i łączeń. Czasem jednak sama konstrukcja samochodu sprawia, że próg jest jego tzw. „słabym punktem”. Woda z nadkoli dostaje się w okolice zgrzewów podłogi i progów i reaguje z tlenem i stalą, szerząc niewidoczne z zewnątrz zniszczenia. Kiedy odkrywamy, że nasz próg rdzewieje, może to być tak naprawdę tylko początek wydatków.

Polecamy: Samochód w firmie – zmiany od 1 kwietnia 2014 r.

Jak wymienić progi w samochodzie?

Wymiana progów będzie wymagała od nas wiedzy w zakresie spawania migomatem, a wcześniej demontażu wielu elementów z samochodu. Niezbędne będzie wyjęcie foteli, wykładziny podłogowej, odkręcenia drzwi, błotnika przedniego. Następnie po zabezpieczeniu karoserii przystępujemy do wycięcia progu zewnętrznego. W miejscach, które są zgrzewane, używamy wiertarki. W zależności od konstrukcji samochodu, trudność tej operacji może znacznie się różnić. Na problemy z demontażem progów wskazują na przykład użytkownicy BMW. Kiedy zdejmiemy zewnętrzny próg, zobaczymy jaka skala zniszczeń ma miejsce wewnątrz.

Zobacz też: Jak naprawić ogrzewanie szyby?

Jeżeli korozja postępowała od zewnątrz i nie była mocno zaawansowana, może czekać nas jedynie czyszczenie wewnętrznego progu, a następnie konserwacja środkami antykorozyjnymi. Jeżeli jednak pod naszym progiem wilgoć poczyniła poważniejsze szkody, niezbędne będą także naprawy reparaturkami. Pamiętajmy jednak, że podłoga to element nośny samochodu stanowiący o naszym bezpieczeństwie podczas zderzenia. Jeżeli okaże się, że podłoga jest bardzo zniszczona, powinniśmy zastanowić się nad zaniechaniem napraw.

Zobacz też: Jak pozbyć się rdzy?

avatar

2014-05-20 10:14 Zgłoś

Nie zawsze trzeba od razu wymieniać, do pewnego stopnia można zwalaczać korozję na własną rękę. Tylko trzeba się za to zabrać odpowiednio wcześnie, zanim nie zeżre całych nadproży. Parę lat temu, kiedy jeszcze musiałem ostro kombinować, żeby koniec z końcem powiązać, robiłem takie naprawy. Kwestia odpowiednich preparatów. Najważniejsze, żeby przed odrdzewianiem zdjąć lakier, a potem całość zabezpieczyć. Pięknie to może nie wyglądało, ale się trzymało 

avatar

2014-05-13 15:09 Zgłoś

Miałem wątpliwą przyjemność skorzystac z usług "fachowca" pracującego przy ul. Łukowskiej 22. Przyjechałem w "warczącym" samochodem z rana i zostawiłem samochód na cały dzień w celu jego "wyciszenia". Pan "fachowiec" wymienił mi tłumik środkowy, co w żaden sposób nie zmieniło dźwieków wydobywających się z samochodu. Pan "fachowiec" uznał, że wszystko jest OK, bo przeciez wymienił tłumik. I BYŁ GOTÓW ODDAĆ MI SAMOCHÓD PO TYM ZABIEGU, JAKO "NAPRAWIONY". A że warczy dalej?... Cóż - to widać nie wina tłumika... PO CO więc wymienił ten tłumik? Żeby mieć co robić i wyciągnąć ode mnie kilka złotych?? Zostawiłem samochód na następny dzień, bo skoro juz przyjechałem, to nie będe jeździł po mieście szukając kolejnych partaczy. Następnego dnia odebrałem samochód "pierdzący" - o ile pamietam - chyba nieco mniej - "fachowiec" uszczelnił połączenie kolektora wydechowego z resztą układu wydechowego. Znów nasuwa sie pytanie - po co więc dzień wcześniej wymienił mi tłumik??? Jako rachunek za usługe dostałem ręcznie wypisany świstek z tekstem typu "naprawa układu wydechowego". Bez słowa o nowym tłumiku firmy takiej i takiej, czy o robociźnie... Typowa "ściema" antypodatkowa. Ze swojej strony ZDECYDOWANIE NIE POLECAM!

avatar

2013-12-20 14:52 Zgłoś

Progi samochodu są narażone na zniszczenie z co najmniej kilku powodów. Najbardziej prozaicznymi mogą być wgniecenia spowodowane podnoszeniem samochodu..Tel. kom. 690 155 022.Ulica Łukowska 22 Praga południe Warszawa. Progi są też obijane przez kamienie, jeżeli np. poruszamy się szutrowymi drogami. Od grudnia do marca są też nieustannie „omywane” przez chlorek sodu, którym drogowcy walczą ze śniegiem. Niepozorne ubytki lakieru mogą po zimie okazać się już ogniskami korozji.Jednak często najbardziej podstępnym problemem jest powolne korodowanie samochodu od wewnątrz. Powody mogą być różne. Być może samochód, który posiadamy jest powypadkowy, a podczas naprawy nie zakonserwowano dostatecznie powierzchni zamkniętych i łączeń. Zniszczony próg jest wymontowywany z samochodu poprzez wycięcie. Operacja ta wymagać może zdemontowania wielu innych, sąsiednich elementów nadwozia, jak również tapicerki we wnętrzu samochodu, listew i plastikowych nakładek.W miejsce zdemontowanego progu wstawiany jest nowy. Operacja ta polega na przymocowaniu nowego elementu za pomocą spawów. Profile zamknięte muszą zostać zabezpieczone przed korozją. Następnie cały element jest lakierowany..Naprawiamy lub wymieniamy progi,nadkola błotników, reperaturki , podłużnice,poszycia podłogi,wzmocnienia i resztę karoserii samochodowej.Naprawy samochodów oferujemy w (przystępnych|możliwie najniższych)cenach na rynku. Najlepszy (mechanik samochodowy|mechanik samochodowy w Warszawie) jest do Państwa dyspozycji w godzinach 8.00-18.00 (pn-pt), a w soboty od godziny 8 do 14.00. (Satysfakcja z naszych usług gwarantowana|Serdecznie zapraszamy).Tel. kom. 690 155 022.Ulica Łukowska 22 Praga południe Warszawa.

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP22
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem Infor.pl »