REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana folii ochronnej na słupkach zewnętrznych. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.
Wymiana wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.

REKLAMA

REKLAMA

Łuszcząca się folia ochronna na zewnętrznych słupkach Alfy Romeo 156 nie wygląda estetycznie. W poradniku tym przedstawiamy sposób na wymianę takiej wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.

Co będzie nam potrzebne do wymiany folii ochronnej?

REKLAMA

• Płaski śrubokręt
• Torx 15
• Klucz 10
• Nóż
• Nowa folia
• Suszarka

Na początku przybliżymy temat folii ochronnej. Mamy ich duży wybór i możemy zdecydować się na różne odmiany. My proponujemy użycie materiałów firmy 3M. W sieci jest dużo zdjęć różnych samochodów z elementami tego producenta. Dzięki temu idealnie dopasujemy rodzaj folii do naszych wymagań.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Pierwszy krok to opuszczenie szyb w naszej Alfie Romeo 156 i wymontowanie lusterka. Najpierw zdejmujemy osłonę od środka drzwi. Podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta. Musimy to robić bardzo ostrożnie, gdyż łatwo uszkodzić mocowania. Teraz mamy na wierzchu trzy śruby mocujące lusterko. Trzymamy je jedną ręką, a drugą odkręcamy mocowania. Odpinamy kostkę i wyjmujemy lusterko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zewnętrznej stronie drzwi na wysokości lusterka lokalizujemy uszczelkę i zabieramy się do jej demontażu. Podważamy listwę i pociągamy ją do góry. Bardzo prawdopodobne, że uszczelka może się odkształcić, ponieważ jest wzmacniana blachą. Przy montażu można ją bez problemu wyprostować. Po jej wewnętrznej stronie na wysokości słupków jest grzybek, który wchodzi w blachę poprzez przesunięcie.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Teraz demontujemy uszczelkę idącą nad szybą i obok niej. Chwytamy ją palcami, odginamy i ciągniemy do dołu. Jeśli chodzi o uszczelkę obok szyby, to demontujemy ją, delikatnie pociągając. Na koniec ciągniemy ją do góry i całkowicie demontujemy. Następnie przechodzimy do tylnych drzwi. Od wewnętrznej strony drzwi odkręcamy śrubę Torx, która mocuje listwę na wysokości klamki zewnętrznej.

Po zewnętrznej stronie łapiemy za uszczelkę na wysokości klamki i pociągamy do góry. Tutaj również na końcu listwy jest grzybek, który jest uwalniany poprzez przesunięcie uszczelki. Teraz demontujemy uszczelkę znajdującą się wokół szyby. Postępujemy identycznie jak w przypadku drzwi przednich. Kolejny krok to usunięcie starej uszczelki. Podgrzewamy ją za pomocą suszarki i delikatnie ciągniemy do dołu. Pozostałości zmywamy nitro.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Wycinamy odpowiedni kształt z nowej folii ochronnej i przyklejamy na słupki. Kiedy uporamy się ze wszystkimi słupkami, montujemy wszystkie elementy drzwi w odwrotnej kolejności. Nowa folia ochronna powinna być nawet trwalsza od oryginału.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA