REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Fiat Seicento
Fiat Seicento

REKLAMA

REKLAMA

Stojąca wycieraczka po środku tylnej szyby może świadczyć o uszkodzonym silniczku. W poradniku tym pokażemy jak naprawić taką usterkę w naszym Seicento.

Można się zdecydować na zakup nowego silniczka, jednak zanim podejmiemy taką decyzję warto spróbować naprawić stary. Nie wymaga to od nas profesjonalnej wiedzy, jedynie podstawowych umiejętności manualnych.

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

REKLAMA

Pierwszy krok to odkręcenie tylnej wycieraczki. Polecamy polać śrubę penetratorem WD40 i odczekać kilka minut. Teraz nie powinniśmy mieć problemów ze zdjęciem ramienia wycieraczki. Na końcu osi znajduje się zawleczka sprężynująca, a pod nią podkładka - całość zdejmujemy.

Otwieramy tylną klapę, następnie odkręcamy plastik zakrywający mechanizm tylnej wycieraczki i trzeciego światła stop. W sumie mamy do wykręcenia pięć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Za dodatkowe mocowania w kształcie rzepa wystarczy natomiast zdecydowanie pociągnąć. Teraz odpinamy kostkę od światła STOP i odkładamy ją na bok. Następnie przechodzimy do wykręcenia mechanizmu wycieraczek. Trzyma się na trzech śrubach imbusowych 6.

Odpinamy kostkę zasilania i zdejmujemy białą pokrywę mechanizmu. W tym celu odkręcamy cztery śruby na klucz imbusowy. Następnie zajmujemy się wnętrzem mechanizmu. Kładziemy go na dwóch deskach tak, żeby był ośką do góry. Dzięki temu w czasie wybijania oś z zamocowaną w dolnej części przekładnią będzie mogła wysuwać się do dołu. Najlepiej robić to za pomocą gumowego młotka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdejmujemy oring i metalowy pierścień. W przypadku ostatniego elementu może być wymagane wybicie za pomocą młotka. Teraz przyglądamy się dokładnie osi i szukamy wszelkich zabrudzeń, śladów starego smaru i rdzy. Czyścimy je dokładnie z wykorzystaniem papieru ściernego. Nie pomijamy również metalowego pierścienia. Ważne jest żeby uzyskać idealnie czystą powierzchnię, bo od tego zależy na jak długo wystarczy taka regeneracja.

Smarujemy wszystkie elementy, które się poruszają. Wskazane jest nakładanie grubych warstw. Pozostało nam złożenie całego mechanizmu i zamontowanie w samochodzie.

Uruchamiamy wycieraczkę i sprawdzamy poprawne działanie. Jeżeli mechanizm pracuje tak jak należy, zakładamy i ustawiamy ramię. Tak przeprowadzana regeneracja powinna wystarczyć na kilka lat. Niestety usterki nie da się całkowicie wyeliminować.

Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA