| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Fiat Seicento: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku

Fiat Seicento: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku


Stojąca wycieraczka po środku tylnej szyby może świadczyć o uszkodzonym silniczku. W poradniku tym pokażemy jak naprawić taką usterkę w naszym Seicento.

Można się zdecydować na zakup nowego silniczka, jednak zanim podejmiemy taką decyzję warto spróbować naprawić stary. Nie wymaga to od nas profesjonalnej wiedzy, jedynie podstawowych umiejętności manualnych.

Zobacz też: Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

Pierwszy krok to odkręcenie tylnej wycieraczki. Polecamy polać śrubę penetratorem WD40 i odczekać kilka minut. Teraz nie powinniśmy mieć problemów ze zdjęciem ramienia wycieraczki. Na końcu osi znajduje się zawleczka sprężynująca, a pod nią podkładka - całość zdejmujemy.

Otwieramy tylną klapę, następnie odkręcamy plastik zakrywający mechanizm tylnej wycieraczki i trzeciego światła stop. W sumie mamy do wykręcenia pięć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Za dodatkowe mocowania w kształcie rzepa wystarczy natomiast zdecydowanie pociągnąć. Teraz odpinamy kostkę od światła STOP i odkładamy ją na bok. Następnie przechodzimy do wykręcenia mechanizmu wycieraczek. Trzyma się na trzech śrubach imbusowych 6.

Odpinamy kostkę zasilania i zdejmujemy białą pokrywę mechanizmu. W tym celu odkręcamy cztery śruby na klucz imbusowy. Następnie zajmujemy się wnętrzem mechanizmu. Kładziemy go na dwóch deskach tak, żeby był ośką do góry. Dzięki temu w czasie wybijania oś z zamocowaną w dolnej części przekładnią będzie mogła wysuwać się do dołu. Najlepiej robić to za pomocą gumowego młotka.

Zdejmujemy oring i metalowy pierścień. W przypadku ostatniego elementu może być wymagane wybicie za pomocą młotka. Teraz przyglądamy się dokładnie osi i szukamy wszelkich zabrudzeń, śladów starego smaru i rdzy. Czyścimy je dokładnie z wykorzystaniem papieru ściernego. Nie pomijamy również metalowego pierścienia. Ważne jest żeby uzyskać idealnie czystą powierzchnię, bo od tego zależy na jak długo wystarczy taka regeneracja.

Smarujemy wszystkie elementy, które się poruszają. Wskazane jest nakładanie grubych warstw. Pozostało nam złożenie całego mechanizmu i zamontowanie w samochodzie.

Uruchamiamy wycieraczkę i sprawdzamy poprawne działanie. Jeżeli mechanizm pracuje tak jak należy, zakładamy i ustawiamy ramię. Tak przeprowadzana regeneracja powinna wystarczyć na kilka lat. Niestety usterki nie da się całkowicie wyeliminować.

Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Krysiński

Ekspert Betafence – systemy ogrodzeniowe, bramy, gabiony.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »