REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik

Robert Kuśpiel
Jak wymienić poduszki silnika oraz skrzyni biegów?
Jak wymienić poduszki silnika oraz skrzyni biegów?

REKLAMA

REKLAMA

Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić poduszki silnika (lewą i prawą) oraz skrzyni biegów w Fiacie Seicento.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wymiany poduszki silnika?

• Klucze nasadowe 13, 16, 17, 19
• Grzechotka i przedłużki
• Klucz oczkowy 17
• Lewarek
• Imadło
• Smar
• Nakrętki samokontrujące
• WD-40
• Śruby stalowe 10 o gwincie od 6 do 10 cm

Wykonanie

REKLAMA

Wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów w Fiacie Seicento najlepiej wykonać przy użyciu kanału, dzięki czemu naprawa jest szybsza i bezpieczniejsza. Oczywiście poradzimy sobie również zwyczajnym podnośnikiem. Wymiany będziemy dokonywać w Fiacie Seicento na przykładzie silnika 0,9 litra. Podczas całej operacji zalecamy polewanie śrub preparatem WD-40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaczynamy od poduszki skrzyni biegów. Podstawiamy lewarek pod skrzynię i delikatnie ją podnosimy do chwili wyczucia wyraźnego oporu. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do podłogi. Będzie nam potrzebny klucz nasadowy 16. Opuszczamy delikatnie i bardzo powoli silnik razem ze skrzynią, następnie wykręcamy nakrętkę znajdującą się pod poduszką. Jeżeli jest zapieczona, musimy polać ją WD-40. Wyjmujemy poduszkę, montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Przechodzimy do wymiany poduszek silnika, zaczynając od lewej strony. Czynność ta jest bardzo łatwa. Podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i podnosimy do wyczuwalnego oporu, odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy powoli silnik i odkręcamy śrubę znajdującą się na środku poduszki. Montaż nowej przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W przypadku prawej strony jest trochę więcej pracy. W celu zmiany poduszki musimy odkręcić ją razem z łapą silnika. Najpierw podkładamy podnośnik pod miskę olejową i odkręcamy prawe nadkole wraz z osłoną chłodnicy, żeby zapewnić sobie lepszy dostęp. Podnosimy delikatnie silnik i odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy silnik i od góry, za pomocą klucza nr 17, blokujemy śrubę przechodzącą przez poduszkę, a od dołu odkręcamy nakrętkę.

Zobacz też: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?

Łapa zamocowana jest na trzy śruby pod klucz nr 13. Demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i możemy wykręcać łapę silnika. Odkręcamy do końca poduszkę i wyjmujemy. Pozostałości poduszki (w łapie) wyjmujemy za pomocą dłuta lub przecinaka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Poduszkę wkładamy w łapę na imadle lub prasie hydraulicznej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA