| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik

Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik


Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić poduszki silnika (lewą i prawą) oraz skrzyni biegów w Fiacie Seicento.

Co będzie nam potrzebne do wymiany poduszki silnika?

• Klucze nasadowe 13, 16, 17, 19
• Grzechotka i przedłużki
• Klucz oczkowy 17
• Lewarek
• Imadło
• Smar
• Nakrętki samokontrujące
• WD-40
• Śruby stalowe 10 o gwincie od 6 do 10 cm

Wykonanie

Wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów w Fiacie Seicento najlepiej wykonać przy użyciu kanału, dzięki czemu naprawa jest szybsza i bezpieczniejsza. Oczywiście poradzimy sobie również zwyczajnym podnośnikiem. Wymiany będziemy dokonywać w Fiacie Seicento na przykładzie silnika 0,9 litra. Podczas całej operacji zalecamy polewanie śrub preparatem WD-40.

Zaczynamy od poduszki skrzyni biegów. Podstawiamy lewarek pod skrzynię i delikatnie ją podnosimy do chwili wyczucia wyraźnego oporu. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do podłogi. Będzie nam potrzebny klucz nasadowy 16. Opuszczamy delikatnie i bardzo powoli silnik razem ze skrzynią, następnie wykręcamy nakrętkę znajdującą się pod poduszką. Jeżeli jest zapieczona, musimy polać ją WD-40. Wyjmujemy poduszkę, montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Przechodzimy do wymiany poduszek silnika, zaczynając od lewej strony. Czynność ta jest bardzo łatwa. Podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i podnosimy do wyczuwalnego oporu, odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy powoli silnik i odkręcamy śrubę znajdującą się na środku poduszki. Montaż nowej przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W przypadku prawej strony jest trochę więcej pracy. W celu zmiany poduszki musimy odkręcić ją razem z łapą silnika. Najpierw podkładamy podnośnik pod miskę olejową i odkręcamy prawe nadkole wraz z osłoną chłodnicy, żeby zapewnić sobie lepszy dostęp. Podnosimy delikatnie silnik i odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy silnik i od góry, za pomocą klucza nr 17, blokujemy śrubę przechodzącą przez poduszkę, a od dołu odkręcamy nakrętkę.

Zobacz też: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?

Łapa zamocowana jest na trzy śruby pod klucz nr 13. Demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i możemy wykręcać łapę silnika. Odkręcamy do końca poduszkę i wyjmujemy. Pozostałości poduszki (w łapie) wyjmujemy za pomocą dłuta lub przecinaka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Poduszkę wkładamy w łapę na imadle lub prasie hydraulicznej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Zatrudnienia KS Service

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »