| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Fiat Punto MK1: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku

Fiat Punto MK1: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku


Uszkodzenie tylnej wycieraczki znacznie ogranicza nam widoczność do tyłu auta. W poradniku tym opisujemy, jak solidnie naprawić tylną wycieraczkę w Fiacie Punto I.

Co będzie potrzebne do naprawy tylnej wycieraczki w Fiacie Punto I?

• Śrubokręty
• Zestaw kluczy (w tym imbusowe)
• Smar
• WD40
• Młotek
• Papier ścierny
• Pręt (grubość jak ośki wycieraczki)

Podczas tej całej operacji przyda nam się pomoc drugiej osoby. Zaczynamy od odkręcenia rączki (od wewnątrz) do zamykania klapy bagażnika. Teraz możemy przejść do zdemontowania tapicerki bagażnika. Robimy to bardzo delikatnie, żeby jej nie uszkodzić. Zamocowana jest na plastikowych kołkach, cztery znajdują się u góry i trzy na dole. Wystarczy je podważyć delikatnie długim śrubokrętem.

Zobacz też: Jak naprawić wycieraczki szyby przedniej? Część 1

Możemy teraz przejść do demontażu wycieraczki. Demontujemy ramię za pomocą klucza 10. Zazwyczaj ta śruba bywa zapieczona. Musimy polać ją WD40 i odczekać kilka minut. Zdejmujemy plastikową osłonę i odłączamy zasilanie silnika wraz z wężykiem doprowadzającym płyn. Odkręcamy silnik i wyciągamy go z gumowej osłony klapy. Demontujemy tulejkę spryskiwacza i odkręcamy pokrywę silnika.

Pod nią znajduje się cały mechanizm wycieraczki. Musimy teraz zaznaczyć śrubokrętem dokładne położenie zębatek. Dzięki temu ustawimy je w takiej samej pozycji po demontażu. Ściągamy zabezpieczenie znajdujące się na ośce i nakręcamy na gwint nakrętkę. Teraz możemy delikatnie zacząć ją wybijać. Niedopuszczalne jest uderzanie bezpośrednio w gwint, bardzo łatwo go uszkodzić.

Opór, z jaką będzie wychodziła, zależy od stopnia jej zatarcia. Jeżeli ramię poruszało się z delikatnym oporem to najprawdopodobniej nie będziemy mieli dużych problemów. W tym momencie przyda nam się druga osoba. Kładziemy silnik na desce i zaczynamy wybijać ośkę. Nasz pomocnik trzyma korpus sinika, żeby się nie poruszał. Należy pamiętać, że jest on zrobiony z aluminium i nie można zbyt mocno uderzać.

Podczas całego procesu zaleca się polewanie ośki WD40 i równoczesne jej obracanie. W momencie, kiedy nakrętka oprze się o tulejkę, odkręcamy ją. Tutaj będzie nam potrzebny wcześniej przygotowany pręt. Za jego pomocą wybijamy ośkę do końca. Czyścimy ją papierem ściernym i dokładnie smarujemy. Nie zapominamy o przetarciu tulejki, w której kręci się ośka, ją również smarujemy. Na każdy z tych elementów nakładamy dużo smaru.

Zobacz też: Jak naprawić dwubiegowe wycieraczki szyby przedniej? Część 2

Montaż tylnej wycieraczki przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »