REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik

Robert Kuśpiel
Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika.
Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Osłona pod silnikiem zapewnia dobra ochronę wszystkich podzespołów przed uszkodzeniami, wodą lub solą. W poradniku tym przedstawimy sposób na montaż osłony silnika w Fiacie Stilo 1.9 JTD.

Co będzie nam potrzebne do montażu osłony silnika w Fiacie Stilo?

REKLAMA

• Podnośnik
• Klucz do kół
• Blachowkręty
• Śruby z nakrętkami
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wiertarka (do wykonania nowych otworów)

W tym poradniku będziemy montować nieoryginalną osłonę silnika. Mamy do wyboru kilka typów. Są dedykowane do silników diesla, benzynowego oraz uniwersalne. My zamontowaliśmy ten ostatni typ. Osłona wymaga modyfikacji, jeżeli mamy silnik na olej napędowy. Musimy wyciąć jej kawałek pod rurę do Intercoolera. Wystarczy przymierzyć, żeby wiedzieć, jaki kształt powinno mieć nasze wycięcie. W benzynowym taki zabieg nie jest potrzebny. Przed montażem warto usunąć wszystkie zabrudzenia z elementów, które będą zakryte na stałe przez osłonę.

Zobacz również: Jak zabezpieczyć lakier na zimę?

Nasza osłona ma specjalne boczki, to właśnie od nich zaczniemy montaż. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Zdejmujemy je i wykręcamy nadkole. Wkładamy osłonę i przykręcamy ją w oryginalne miejsca osłony. Dokładnie są to dwie śruby, które wkręcają się w blaszki – powinny być w tych otworach. Teraz przechodzimy do tylnej części osłony. Przykręcamy ją w oryginalne mocowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Montaż osłony silnika w Fiacie Stilo 1,9 JTD: co dalej?

REKLAMA

Następny krok to montaż przedniej części. Jeżeli będzie nam brakować uchwytu do mocowania, możemy wykorzystać odcięty wcześniej plastik pod rurę od Intercoolera. Łączymy go za pomocą śrub. Pamiętajmy, że mocujemy osłonę przy samym zderzaku. Pod żadnym względem nie montujemy jej do otworów w chłodnicy. Przykręcamy nadkole i montujemy koło. Teraz przechodzimy na druga stronę auta. Postępujemy analogicznie jak po prawej stronie.

Na koniec zostaje nam przykręcenie boczku od dołu i z tyłu. W ten oto sposób mamy zabezpieczone boki auta. Teraz musimy zamontować środkową część osłony. Przykręcamy ją do dwóch pozostałych otworów przy zderzaku. Boczne mocowania montujemy do wcześniej zamontowanych osłon. Może zdarzyć się tak, że otwory montażowe nie będą się pokrywać. W takim wypadku musimy wykonać nowe.

Zobacz również: Jak dbać zimą o szyby?

Oryginalna osłona jest znacznie lepsza w montażu. Mocowania pasują bez zbędnych przeróbek. Jednak cena oryginalnej jest znacznie wyższa niż zamiennika. Przy wymianie oleju nie ma potrzeby demontażu wszystkich elementów. Wystarczy zdemontować środkową część. Polecamy wybierać osłony z mocniejszych materiałów. Są one bardziej wytrzymałe od oryginalnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA