| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Nissan Almera N15: wymiana silniczka tylnej wycieraczki. Krok po kroku

Nissan Almera N15: wymiana silniczka tylnej wycieraczki. Krok po kroku


W poradniku tym przedstawimy wymianę silniczka wycieraczki tylnej szyby. Może być to dość skomplikowana operacja, jednak postaramy się wykonać wszystko sami, od początku do końca.

Pierwsza czynność, to odkręcenie ramienia tylnej wycieraczki. W tym celu, musimy odkręcić jedną śrubę. Następnie przechodzimy do demontażu tapicerki z tylnej klapy. W tym celu musimy na początku zdjąć dwa plastiki znajdujące się na górze klapy, po bokach, bezpośrednio przy szybie. Plastiki te, zamocowane są na dwie spinki i jeden metalowy zaczep. Najlepiej na początku wypiąć spinki. Teraz możemy pchać plastik mocno do góry. W tym momencie powinien uwolnić się metalowy zaczep, jest nasuwany na blachę, od strony klapy.

Zobacz również: Jak są zbudowane wycieraczki samochodowe?

Kolejny krok, to demontaż właściwej tapicerki tylnej klapie. Najpierw odkręcamy śrubę znajdującą się w uchwycie do opuszczania klapy. Sama klapa trzyma się na spinkach. Oczywiście musimy je wypiąć. Proponujemy to zrobić w następujący sposób. Wypinamy najpierw plastiki, które są od wymiany żarówek w klapie. Następnie wsadzamy ręce w otwory i odpinamy spinki znajdujące się u dołu klapy. Spinki znajdujące się przy szybie zostawiamy na koniec, żeby nie uszkodzić spinek. Wkładamy ręce pod tapicerkę i pchamy ją od środka.

Kiedy uda nam się zdjąć tapicerkę widzimy nasz silniczek. Odpinamy kostkę zasilającą od silnika i odkręcamy trzy śruby mocujące. Możemy teraz wyjąć cały silnik. Jeżeli mamy nowy silnik, wsadzamy go i prowadzimy montaż w odwrotnej kolejności. Jednak, można podjąć próbę naprawy silniczka. Zazwyczaj wystarczy dokładnie wyczyścić wnętrze i nasmarować. Sama obudowa silnika zamocowana jest na czterech śrubach. Kabelek przy jednej ze śrub pełni rolę masy. Należy pamiętać, żeby go przykręcić. Czarna obudowa elektromagnesu zamocowana jest na dwóch śrubkach z boku obudowy.

Zobacz również: Jak wybrać wycieraczki?

Kiedy zdejmiemy obudowę, widzimy wnętrze silnika i elektromagnes. Czyścimy wszystko dokładnie i smarujemy ruchome elementy. Jeżeli taki zabieg nie pomoże, najprawdopodobniej czeka nas zakup nowego silnika. Jednak, proponujemy przyjrzeć się temu wymontowanemu. Jak już wspominaliśmy, przeczyszczenie i nasmarowanie, pomaga w większości przypadków. Za pierwszym razem, największe problemy możemy mieć z demontażem tapicerki, chodzi tutaj głównie o wymontowanie tych plastików znajdujących się przy szybie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »