| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Toyota Avensis I: jak przeprowadzić demontaż tylnego zderzaka?

Toyota Avensis I: jak przeprowadzić demontaż tylnego zderzaka?


Wbrew pozorom, demontaż tylnego zderzaka nie jest trudny. Jeżeli raz przeprowadzimy taką operację, kolejnym razem zrobimy to bez korzystania z podpowiedzi. Poniżej, znajduje się opis, demontażu tylnego zderzaka w Toyocie Avensis I.

Demontaż zderzaka tylnego, jest wskazany podczas montażu czujników parkowania. Na zdemontowanym zderzaku, znacznie łatwiej będzie nam zamontować czujniki, czy też poprowadzić wiązkę kabli. Oczywiście, wszystko można wykonać bez demontażu.

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 10
• Klucz płaski 10

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to zdjęcie tylnych chlapaczy, każdy z nich przymocowany jest za pomocą trzech wkrętów. Dwa znajdują się od wewnętrznej strony chlapacza, natomiast ostatni jest pod chlapaczem. Teraz wyjmujemy cztery zatrzaski, które trzymają zderzak od dołu. Dwa znajdują się po bokach, kolejne dwa na środku. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących zderzak z nadkolem.

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

Otwieramy tylną klapę bagażnika i przystępujemy do zdjęcia tapicerki osłaniającą lampy i tylną ścianę bagażnika. Tapicerka zamontowana jest na normalnych zatrzaskach. Mamy tam dwa rodzaje zatrzasków, mniejsze i większe. Większe można wykręcić, natomiast mniejsze zatrzaski musimy podważyć płaskim śrubokrętem. Następnie odkręcamy cztery nakrętki za pomocą klucza 10. Znajdują się one bezpośrednio pod lampą, po dwie na każdą stronę.

Teraz za pomocą nasadowej 10, odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z nadwoziem. Tak przygotowany zderzak, jest gotowy do demontażu. Na początku musimy wyciągnąć go na boki z zatrzasków, a następnie do tyłu. W tym miejscu uwaga dla osób mających czujniki parkowania. Należy je bezwzględnie odłączyć, żeby nie pourywać przewodów. W ten sposób mamy zdemontowany zderzak.

Zobacz również: Czy wiesz jak wymienić tapicerkę bagażnika?

W wersji po liftingu I generacji jest kilka różnic. Nad chlapaczem od wewnętrznej strony, znajduje się jeszcze jedna śruba, która łączy zderzak z nadwoziem. Pod lampami mamy do odkręcenia po jednej śrubie na stronę. Natomiast w miejscu, gdzie odkręcamy cztery śruby łączące zderzak z karoserią, w wersji po liftingu występują jeszcze dwie dodatkowe (pod lampami).

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Oczywiście pamiętamy, żeby podłączyć czujniki parkowania. Nawet jakbyśmy zapomnieli, jest możliwość podpięcia z dołu samochodu. Uważajmy, żeby nie uszkodzić spinek podczas zdejmowania zderzaka.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe "KOMP-BIUR" sp. z o.o.

Kompleksowa obsługa księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »