REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: demontaż klamek zewnętrznych - krok po kroku

Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc wykonać większość napraw lub modyfikacji przy klamkach zewnętrznych, musimy je zdemontować. W poradniku tym, dowiesz się jak samemu zdemontować wszystkie cztery zewnętrzne klamki w swoim samochodzie.

Zaczynamy od demontażu tapicerki drzwi przednich. Najpierw wyjmujemy trójkątną osłonę głośnika wysokotonowego, zwanego potocznie gwizdkiem. Następnie wyjmujemy zatrzaski tapicerki, dokładnie mamy do wypięcia 6 sztuk. W tym celu musimy przekręcić zatrzaski o 1/4 obrotu w lewo. W tym momencie wyskoczy nam środkowa część i można już ją zdemontować palcami. Jeżeli boimy się o swoje dłonie, bądź ciężko nam to idzie najlepiej wykorzystać śrubokręt i delikatnie nim podważyć.

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

REKLAMA

Teraz, przechodzimy do wykręcania śrubki w uchwycie do zamykania. Podważamy zaślepki małym, płaskim śrubokrętem w uchwycie drzwi i od wewnętrznej strony klamki. Następnie odkręcamy śrubki. W tym momencie, demontujemy plastikowy element wraz z ryglem, znajduje się on dookoła klamki. Wyjmujemy uchwyt razem ze sterowaniem szyb. Możliwe, że będziemy musieli użyć trochę siły.

Odpinamy od spodu wtyczkę odpowiedzialną za podnoszenie i opuszczanie szyb. Teraz zobaczymy dwie śrubki, które mocują tapicerkę, do blaszanego elementu drzwi. W tym momencie możemy zdjąć całą tapicerkę. Łapiemy ją od dołu i delikatnie pociągamy do siebie. Następnie podnosimy ją do góry, żeby uwolnić ją z szyby i już mamy zdjętą tapicerkę. Klamka od strony pasażera, zamocowana jest na dwóch śrubach, natomiast od strony kierowcy na czterech. Żeby wyjąć klamkę należy nieco obniżyć zamek, jest tam dostęp do jednej ze śrub. Wymontowujemy plastik zabezpieczający, odchylamy klamkę i wypinamy drut łączący. Jeśli chodzi o tylną tapicerkę sprawa wygląda podobnie.

Zaczynamy od demontażu tylnej tapicerki. W naszym przypadku mamy ręczne sterowanie szyb, czyli tak zwaną korbkę. Dlaczego zaczynamy od korbki? Bo jak się okazuje z nią są największe problemy. Znajduje się tam metalowa zawleczka, do której mamy bardzo słaby dostęp. W tym celu, musimy wspomóc się płaskim śrubokrętem oraz drucikiem. Musi on być na tyle twardy, żeby zahaczyć o zawleczkę. Oczywiście możemy robić to samym śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak wymienić tapicerkę samochodową?

REKLAMA

Musimy uważać, żeby nie uszkodzić tapicerki. Podsumowując, wkładamy śrubokręt, blokujemy zawleczkę, przekręcamy korbką i nasza zawleczka powinna wypaść. Jeżeli mamy elektryczne sterowanie nie mamy tylu problemów. Teraz odkręcamy i wyjmujemy wszystkie plastikowe wkręty. Wszystko robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Następnie odkręcamy śrubę w podłokietniku, oraz w klamce i wyciągamy maskownicę od klamki.

Podłokietnik, zamontowany jest na zatrzaskach, więc z demontażem nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Teraz możemy zdjąć cały boczek. Klamki zdejmujmy podobnie jak z przodu. Tylne przykręcone są na 2 śruby.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA