| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Volkswagen Passat B5: wymiana mat grzewczych i wkładu lusterka

Volkswagen Passat B5: wymiana mat grzewczych i wkładu lusterka


Wymiana maty grzewczej w lusterku może przysporzyć wielu problemów, niektórym użytkownikom Passatów. W poradniku tym, pokażemy jak najłatwiej wymienić matę grzewczą i wkład lusterka w Volkswagenie Passacie B5.

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to wyjęcie wkładu lusterka. W tym celu musimy przechylić wkład maksymalnie da do dołu. Łapiemy za krawędź wkładu i energicznym ruchem szarpiemy do siebie. Nie należy bać się, że skaleczymy się o krawędź wkładu. Podczas energicznego ruchu, może wystąpić dziwny dźwięk, również należy być spokojnym, nic nie połamaliśmy.

Zobacz również: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?

W pierwszej kolejności, wkład uwolni się z górnych zaczepów. Ciągniemy dalej za wkład, aby uwolnić go z dolnych zaczepów. Możemy teraz wypiąć dwa przewody od zasilania. Mamy już zdemontowane lusterko. Teraz dla pewności, warto sprawdzić rezystancję grzałki. Jeżeli jest sprawna powinna być ok. 12. Służą do tego dwa styki na lusterko, pod nie podłączamy miernik. Jeżeli wartość jest niższa, mamy pewność, że czas dokonać wymiany.

Musimy teraz odkleić plastikowy uchwyt, który mocuje wkład do mechanizmu odpowiedzialnego za regulację lusterka. Niestety mogą wystąpić z tym problemy, jednak można sobie z tym poradzić. Wystarczy podważyć nożem dookoła i odgiąć, z nie za dużą siłą. Materiał jest elastyczny, jednak może ulec uszkodzeniu. Po odklejeniu plastikowego uchwytu usuwamy starą matę razem z klejem.

Zobacz również: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Nową matę przyklejamy na silikon lub klej elastyczny. Teraz musimy wywiercić dwa otwory w uchwycie, tak żeby można było podłączyć matę. Podłączenie będzie w innym miejscu niż oryginał, zamiennik ma trochę inne podłączenie. Oczywiście można kupić oryginał, wtedy nie będzie potrzeby robienia nowych otworów. W przypadku zamiennika występuje konflikt podłączenia z zatrzaskiem.

Przewody zasilające musimy przełożyć od strony wewnętrznej, są one za krótkie, żeby podłączyć je do maty. Teraz możemy przejść do montażu wkładu, podpinamy przewody zasilające i sprawdzamy działanie maty podgrzewania. Przekręcamy pokrętło od sterowania na pozycję ogrzewania i przekręcamy kluczyk w stacyjce. Czekamy ok. 40 sekund, po tym czasie nasze lusterka powinny być już wystarczająco ciepłe. Montujemy wkład na swoje miejsce. Zwracamy uwagę, żeby każdy zaczep był dobrze przypięty. Tak wygląda cały proces wymiany mat grzewczych i wkładu lusterka. Jak widać nie powinniśmy mieć z tym problemów.

Zobacz też: Volkswagen B5: demontaż zderzaków - krok po kroku

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Chronos-Investment Sp. z o. o.

Usługi księgowe i doradztwo podatkowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »