| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Fiat Punto II: naprawa zamka klapy

Fiat Punto II: naprawa zamka klapy

Uszkodzony zamek klapy powoduje wiele szkód. Cały bród, jaki jest na jezdni wpada prosto do naszego bagażnika. Co z tym zrobić? W poradniku tym dowiesz się jak naprawić zamek tylnej klapy.

Powodem takiej sytuacji jest zapadka. Powinna się ona zamykać po wyjęciu kluczyka. Niestety tak nie jest.
Zaczynamy od wykręcenia zamka. Następnie wybijamy bolec, który przechodzi przez cały zamek. Nie musimy go wybijać do końca. Wystarczy taka długość, żeby swobodnie chwycić kombinerkami. Teraz możemy zdjąć plastik i sprężynę.

Zobacz również: Jak wymienić klamki zewnętrzne?

Teraz musimy wyjąć wkładkę zamka. Na obudowie szukamy zawleczki i podważamy ją. Zawleczka jest w kształcie litery „C”, także nie powinniśmy mieć problemu z identyfikacją.
Widzimy wkładkę wraz z zapadkami. Powodem naszych problemów jest ich zabrudzenie.
Wybijanie zaczynamy od mniejszej szczeliny, wkładamy śrubokręt i uderzamy młotkiem. Wyjmujemy je z drugiej strony kombinerkami.

Zapadki układamy w kolejności jak wyjmujemy. Jeżeli coś pomieszamy, ułożenie ich pod klucz bywa bardzo kłopotliwe.

Zobacz również: Wymiana wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto – jak to zrobić?

Zapadki moczymy w benzynie ekstrakcyjnej i czyścimy szczoteczką, wystarczy zwyczajna szczoteczka do zębów. Następnie szlifujemy każdą papierem ściernym.
Suszymy wszystko i składamy. Smarujemy za pomocą białego smaru i wkładamy kluczyk do zamka. Jeżeli wszystko pracuje tak jak trzeba, montujemy zamek w klapę i sprawdzamy ponownie jego działanie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Castrol

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »