| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Jak wykonać naprawy blacharsko – lakiernicze we własnym zakresie?

Jak wykonać naprawy blacharsko – lakiernicze we własnym zakresie?

Wykonywanie napraw blacharsko-lakierniczych wbrew pozorom nie jest trudne. Poradnik ten służy eliminacji wszelkich wgnieceń, zadrapań oraz innych uszkodzeń lakieru lub blachy.

Jeżeli decydujemy się na naprawy blacharsko-lakiernicze, musimy liczyć się z zakupem wielu potrzebnych narzędzi. Prawidłowa ocena uszkodzenia pozwala nam na oszacowanie kosztów naprawy, wziąwszy pod uwagę materiały oraz narzędzia. W poradniku tym skupimy się na uszkodzeniach typowo mechanicznych, gdyż opis naprawy powłoki lakierniczej został przedstawiony w osobnym artykule.

Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?

Jeżeli uszkodzone błotnik lub maska nie nadają się do prostowania, warto rozejrzeć się za elementem w takim samym kolorze. Często zdarza się, że dokupiony element nie różni się od koloru naszego samochodu. Montaż opiera się na odkręceniu starego oraz zamontowaniu nowego. Efekt takiej naprawy jest różny, bowiem wszystko zależy od tego, czy bardziej „wysłużony” jest lakier na naszym aucie czy na zamontowanym elemencie. Jak się okazuję nie jest to większy problem, wystarczy wykonać polerowanie auta i uzyskamy odpowiedni kontrast.

Każda naprawa wymaga idealnie czystego auta.

Jeśli mamy problem z delikatnymi wgnieceniami, również i z tym możemy sobie poradzić sami. Ostatnio modne są przyssawki do prostowania blach samochodowych, warto tutaj wspomnieć, że nie jest to idealny wynalazek, jednak może poprawić wygląd naszego auta. Zasada działania jest bardzo prosta, mocujemy przyssawkę na powierzchni otaczającej wgniecenie, następnie przykładamy przyssawkę i poprzez dźwignię tworzymy podciśnienie, przez co blacha zostaje wyciągnięta. Po zdemontowaniu mechanizmu, zobaczymy, że efekt nie jest taki, jakiego oczekiwaliśmy. Jest to dobre rozwiązanie do starszych aut, chociaż zdarza się tak, że po wykonanej naprawie nie ma żadnego śladu. Wszystko zależy od rodzaju blachy i lakieru. Wniosek jeden – warto próbować.

Zobacz też: Wady i zalety samoobsługowej myjni bezdotykowej

Gdy mamy naprawić zadrapania, jesteśmy zmuszeni pomalować dane miejsce.
Warto wówczas pamiętać o odpowiednim doborze lakieru, najlepszym rozwiązaniem będzie demontaż klapki od wlewu paliwa i udanie się z nią do punktu dorabiającego lakiery samochodowe.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Komorniczak

Doradca podatkowy, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »