| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Naprawa tylnego zacisku hamulcowego Renault Laguna II

Naprawa tylnego zacisku hamulcowego Renault Laguna II

Uszkodzony zacisk hamulcowy to częsty problem właścicieli Renault Laguna II. W poradniku tym pokażemy jak samemu zregenerować zatarty zacisk w Renault.

Mniejsza siła hamowania, przy takim samym nacisku na pedał lub hamowanie tylko z jednego kół i do tego brak hamulca ręcznego to jedne z najczęściej występujących objawów zatartego zacisku hamulcowego w Renault Lagunie II.

W przypadku uszkodzenia najczęściej musimy wybrać pomiędzy zakupem nowych elementów, zacisków używanych lub regeneracją uszkodzonego. Zaciski używane mogą być w znacznie gorszym stanie niż te, które chcemy wymienić. Nowe zaciski hamulcowe do Renault Laguny II odstraszają swoją ceną, natomiast regeneracja zazwyczaj również nie jest tania. Dlatego wielu właścicielom Renault Laguny II pozostaje naprawa zacisku hamulcowego we własnym zakresie.

Zobacz też: Jak naprawić niedziałający hamulec ręczny?

Co będzie nam potrzebne do naprawy zacisku hamulcowego w Renault Lagunie II?

- podnośnik

- klucz do kół

- reperaturka zacisku zacisku – zamiennik D-4612 (dostępny w hurtowniach i sklepach moto)

- smar w sprayu

- pędzel

- benzyna ekstrakcyjna

- cienki wybijak

- pusty pojemnik

- papier ścierny

- pędzel

- preparat do czyszczenia hamulców

- szmatki

- młotek mały i duży

- śrubokręty małe i duże

Zobacz też: Regeneracja rozrusznika - czy warto?

Pierwszy krok przy naprawie zacisku hamulcowego to uniesienie tyłu pojazdu. Samochód podnosimy tradycyjnym lewarkiem i podkładamy drewniany klocek. Pod przednie koła wsuwamy kliny, tak, żeby zabezpieczyć się w razie zsunięcia auta. Odkręcamy śruby mocujące koło i zdejmujemy je. Kiedy mamy przed sobą tarczę, demontujemy drut zabezpieczający z zacisku. Sam zacisk zamocowany jest za pomocą dwóch śrub imbusowych 7. Odkręcamy je i ściągamy linkę hamulca ręcznego, żeby można było go odsunąć po wykręceniu.

Po zdemontowaniu zacisku należy odkręcić od niego przewód hamulcowy za pomocą klucza 11. Zabieramy zacisk do naszego domowego warsztatu i przystępujemy do naprawy.

Zdejmujemy gumową osłonę tłoczka i wykręcamy go. W tym przypadku można skorzystać z narzędzia do wyciskania tłoczków hamulcowych. Po wykręceniu tłoczka przechodzimy do rozłożenia go. W jego skład wchodzi cylinder łożyska, podkładka i sprężynka.

Zobacz też: Czy przez Internet można wymienić opony?

Kolejny krok to wyjęcie śruby, po której realizowany jest ruch całego tłoczka. Jest ona zabezpieczona koszykiem, pod którym znajduje się podkładka razem ze sprężyną. Elementy te są odpowiedzialne za działanie hamulca ręcznego. Koszyk wyjmujemy za pomocą małego śrubokręta. Po wyjęciu tych elementów możemy zdemontować śrubę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »