| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Opel Astra F: wymiana tylnych klocków i tarczy hamulcowych

Opel Astra F: wymiana tylnych klocków i tarczy hamulcowych

Sprawne hamulce to podstawa w każdym aucie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić tylne hamulce w Oplu Astra F.

W celu zapobiegnięcia piszczeniu klocków hamulcowych należy nanieść odpowiedni smar na boczne krawędzie prowadzące. Smar nie może dostać się na powierzchnie cierną klocka. Nie należy stosować uniwersalnego smaru, koniecznie musi być do klocków hamulcowych. Teraz wkładamy w zacisk klocki hamulcowe razem z blaszkami pośrednimi. Następnie instalujemy w zacisk sprężynę dociskową i wbijamy od środka na zewnątrz sworznie, jednocześnie dociskając sprężynę za pomocą śrubokręta.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Przykręcamy koło i przechodzimy na druga stronę auta. Sposób postępowania pozostaje bez zmian. Bezpośrednio po wymianie wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli jest zbyt niski to należy uzupełnić go do oznaczenia MAX. Nowe klocki docieramy przez około 300 kilometrów. W tym czasie unikamy gwałtownego hamowania.

Wymiana tarczy hamulcowej

W przypadku wymiany tylnych tarcz hamulcowych początek jest taki sam jak przy wymianie klocków hamulcowych. Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Następnie opieramy go na podstawkach i odkręcamy do końca śruby. Zdejmujemy koła i przechodzimy do wymontowania klocków hamulcowych. Postępujemy zgodnie z opisem znajdującym się powyżej.

Teraz podwieszamy do nadwozia zacisk hamulcowy. Najlepiej wykorzystać do tego kawałek druta. Zwracamy uwagę, żeby przewód nie był zbyt mocno napięty lub skręcony. Nie należy również odczepiać samego przewodu ponieważ będzie konieczność odpowietrzenia całego układu.

Obracamy tarczę hamulcową do momentu aż otwór w tarczy znajdzie się na wysokości regulatora ustawienia szczęk hamulca ręcznego. Wkładamy śrubokręt w otwór i obracamy kółko regulatora do góry do momentu, aż poczujemy wyraźny opór. W tym momencie wykręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową do piasty i zdejmujemy tarczę.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy wspomagania

Przechodzimy do montażu. Czyścimy dokładnie za pomocą szczotki drucianej miejsce montażu tarczy. Powierzchnia powinna być idealnie równa. Teraz odtłuszczamy tarczę i przykręcamy na swoje miejsce. Montujemy klocki hamulcowe zgodnie z opisem na początku poradnika i przykręcamy koło. Po drugiej stronie postępujemy w ten sam sposób. Po montażu wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. W przypadku niskiego stanu, uzupełniamy świeżym olejem do oznaczenia MAX.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »