REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

REKLAMA

REKLAMA

Usterka linki hamulca ręcznego wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić linkę hamulca ręcznego w Mercedesie klasy A W168.

Wymiana linki hamulca ręcznego nie jest skomplikowana, jeśli znamy poszczególne kroki tej czynności. Większość kierowców woli jeździć bez sprawnego hamulca ręcznego niż podjąć się naprawy takiej usterki.

REKLAMA

Na początku zaprezentujemy montaż i demontaż przedniego odcinka linki hamulca ręcznego. Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

REKLAMA

Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Teraz luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki. W tym momencie odczepiamy przedni odcinek linki z zaczepu na dźwigni hamulca ręcznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ściskamy i wyjmujemy z otworu w podłodze uchwyt z tworzywa sztucznego, na początku płaszcza ochronnego linki. Przedni odcinek linki wyjmujemy przez otwór w podłodze.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Najpierw przeciągamy przedni odcinek linki przez otwór w podłodze i blokujemy ją w uchwycie. Zaczepiamy koniec linki w dźwigni hamulca ręcznego i sprawdzamy czy linka jest solidnie osadzona. Łączymy tylną lewą część linki razem ze sworzniem z przednim odcinkiem linki i zabezpieczamy połączenie za pomocą zacisku. Zacisk musi być założony na sworzeń i wciśnięty w wycięcie na elemencie wyrównawczym.

Zaczepiamy tylny prawy odcinek linki w nastawniku i przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego. Opis znajduje się na końcu tego poradnika. Po wyregulowaniu zakładamy dolną osłonę i montujemy koła. Opuszczamy samochód, montujemy tylną część środkowej konsoli i udajemy się na jazdę próbną, sprawdzając działanie hamulca ręcznego.

Tylne odcinki linki

Najpierw spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli. Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

W przypadku hamulców bębnowych zachodzi konieczność demontażu szczęk hamulca bębnowego. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. W przypadku tylnego hamulca tarczowego należy wymontować zamki rozpieraczy w lewym i prawym hamulcu. Teraz odczepiamy linki z tylnych szczęk hamulca w lewym i prawym kole. Kolejny krok to wymontowanie dolnej osłony.

Odczepiamy tylne linki od przedniej w taki sam sposób, jak to miało miejsce w przypadku przedniego odcinka. Luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki.

Demontujemy tylne odcinki linki z uchwytów po prawej i lewej stronie. W tym momencie wyjmujemy tylne odcinki linki z uchwytów w wahaczach podłużnych. W hamulcach bębnowych za pomocą śrubokręta odczepiamy linki z tarcz nośnych i wyjmujemy linki przez otwory w tarczach. W hamulcach tarczowych wykręcamy śruby i odłączamy linki od wsporników zacisków hamulcowych. Linki wyjmujemy poprzez otwory w blachach osłonowych hamulców.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Przechodzimy do montażu. W hamulcach bębnowych przeciągamy linki przez otwory w tarczach nośnych hamulców i blokujemy je w tarczach. W hamulcach tarczowych przeciągamy linki przez otwory w blachach osłonowych wsporników zacisków hamulców i mocujemy je śrubami do wsporników. Instalujemy tylne linki w uchwyty na wahaczach wzdłużnych i w uchwyty w podwoziu.

Łączymy tylne odcinki razem z przednim i zaczepiamy linki w tylnych szczękach hamulcowych. W hamulcach tarczowych montujemy zamki rozpieraczy szczęk hamulcowych. Pozostaje nam zamontować szczęki hamulców bębnowych i wyregulowanie hamulca ręcznego.

Regulacja hamulca ręcznego

W przypadku kiedy regulujemy tylko i wyłącznie hamulec ręczny, nie pomijamy pierwszego kroku. Hamulec ręczny wymaga regulacji jeśli po jego zaciągnięciu na 3 ząbek nie jest w stanie utrzymać ciężaru auta. Można to sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Udajemy się na górkę i ustawiamy samochód na hamulcu ręcznym – zaciągając na trzeci ząbek. Jeśli auto zacznie się poruszać to znak, że czeka nas regulacja hamulca ręcznego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i przystępujemy do pracy. Na początku luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Podkładamy kliny pod przednie koła i ustawiamy „kobyłki”. Opuszczamy samochód do momentu, aż oprze się na podstawkach i odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz spuszczamy całkowicie dźwignię hamulca ręcznego

Hamulce tarczowe

Wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór i w przypadku koła prawego obracamy wieniec regulacji od przodu do tyłu. W przypadku koła lewego obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Wieniec musi być obrócony na tyle, żeby szczęki hamulca przylgnęły do bębna hamulca ręcznego tak, żeby nie można było obrócić koła.

Następnie obracamy pokrętło tak, żeby można było swobodnie obracać kołami. Oba wieńce cofamy o taką samą ilość wieńców. Zakładamy koła i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Hamulce bębnowe

Kiedy mamy uniesiony samochód to nakręcamy nastawnik na gwintowaną końcówkę linki hamulca tak, żeby nie było możliwe obrócenie koła. Teraz wykręcamy nastawnik z końcówki linki tak, żeby tylne koła miały możliwość poruszenia się. Następnie zaciągamy kilkakrotnie dźwignię hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę blokującą. Kontrolujemy czy przy wyłączonym hamulcu ręcznym tylne koła obracają się bez oporu. Jeśli są problemy, to należy ponownie wykonać regulację.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Montujemy dolną osłonę oraz koła. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy czy bębny nie są zbyt mocno nagrzane. Jeśli tak jest, to należy ponownie przeprowadzić regulację, sprawdzając przed tym czy koła mogą się swobodnie obracać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA