| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Szczęki hamulca ręcznego również ulegają zużyciu, tak jak tradycyjne klocki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić szczęki hamulca ręcznego w Mercedesie W168 klasy A.

W modelach wyposażonych w tylne hamulce tarczowe mamy do czynienia ze zintegrowanym bębnem hamulcowym hamulca ręcznego. W przypadku częstego używania hamulca ręcznego do zatrzymania samochodu, następuje zużycie szczęk hamulcowych.

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i przystępujemy do pracy. Na początku luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Podkładamy kliny pod przednie koła i ustawiamy „kobyłki”. Opuszczamy samochód do momentu aż oprze się na podstawkach i odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz spuszczamy całkowicie dźwignię hamulca ręcznego i cofamy wieniec zębaty pokrętła regulacji hamulca ręcznego.

Zobacz też: Jak działają hamulce tarczowe? Budowa zacisków hamulców tarczowych.

W tym celu demontujemy zacisk hamulcowy. Odkręcamy śruby mocujące i demontujemy wspornik zacisku hamulca z wahacza. Pamiętajmy, że do odkręcenia śrub jest potrzebny bardzo duży moment. Przed wykręceniem ich należy się upewnić, że samochód jest stabilnie ustawiony.

Teraz całkowicie spuszczamy hamulec ręczny i obracamy wieniec zębaty regulacji hamulca ręcznego. W tym celu wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór śruby koła. Po prawej stronie obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Natomiast po lewej stornie obracamy wieniec od przodu do tyłu. W tym momencie odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulca i zdejmujemy ją z piasty.

Zobacz też: Jak działają hamulce tarczowe? Budowa zacisków hamulców tarczowych.

Następnie odczepiamy ze szczęki hamulca sprężynę odwodzącą. W serwisach stosowany jest specjalny hak, my skorzystamy z tradycyjnego śrubokręta. Teraz obracamy piastę koła tak, żeby gwintowany otwór znalazł się nad górną sprężyną (dociskową). Za pomocą śrubokręta ściskamy delikatnie sprężynę dociskową i obracamy ją o ¼ obrotu i odczepiamy. W identyczny sposób odczepiamy sprężynę dociskową w drugiej szczęce hamulca.

Następnie odciągamy na zewnątrz szczęki hamulca i wyjmujemy je nad kołnierzem piasty koła. Zalecamy zapamiętać położenie elementów mechanizmu regulacji hamulca. Pokrętło regulacji jest skierowane do przodu. Odczepiamy sprężynę odwodzącą ze szczęki hamulca i wyjmujemy mechanizm regulacyjny. Na końcu wyciskamy sworzeń z zamka rozpieracza i wypinamy z zamka linkę hamulca ręcznego.

Przechodzimy do montażu. Na początku oglądamy okładziny cierne. Jeśli są nadpalone to należy również wymienić sprężyny odwodzące szczęki. Teraz nakładamy cienką warstwę pasty odpornej na wysokie temperatury na wszystkie powierzchnie robocze. Rozkręcamy mechanizm regulacji hamulca i smarujemy tą samą pastą gwint elementu dociskowego oraz cylindryczną część pokrętła regulacji.

Zobacz też: Nowe hamulce - czy trzeba je docierać, jak jeździć po zmianie klocków, szczęk, tarcz

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AchieveGlobal

Firma szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »