| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Szczęki hamulca ręcznego również ulegają zużyciu, tak jak tradycyjne klocki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić szczęki hamulca ręcznego w Mercedesie W168 klasy A.

Wkręcamy do końca element dociskowy w pokrętło regulacji i osadzamy na tulejce dociskowej. Montujemy linkę razem ze sworzniem do zamka rozpieracza i dociskamy zamek rozpieracza w kierunku wspornika zacisku hamulca. Pamiętajmy, że ruchoma cześć zamka powinna być skierowana do góry. Teraz osadzamy mechanizm regulacji hamulca ręcznego między szczęki hamulca tak, żeby element dociskowy był skierowany do kierunku jazdy.

Montujemy pierwszą sprężynę odwodzącą – po stronie mechanizmu regulacji, za obie szczęki hamulca. Teraz odciągamy od siebie szczęki hamulca i przekładamy nad kołnierzem piasty koła, po czym osadzamy w zamku rozpieracza. Następnie wkładamy śrubokręt w otwór gwintowany w piaście i osadzamy sprężynę dociskową w szczęce hamulca. Ściskamy delikatnie sprężynę i obracamy ją o ¼ obrotu. W ten sposób zaczepiamy ją o pierścień osłonowy. Na końcu sprawdzamy czy sprężyna jest prawidłowo osadzona. W identyczny sposób osadzamy sprężynę dociskową w drugiej szczęce hamulca.

Zobacz też: Jak poprawić skuteczność hamulców?

Druga sprężyna odwodząca może mieć na swoich końcach zaczepy o różnej długości. Drugą sprężynę odwodzącą od strony zamka rozpieracza osadzamy krótszym zaczepem w górnej szczęce hamulca. Następnie za pomocą śrubokręta osadzamy dłuższy zaczep w dolnej szczęce hamulca.

Przystępujemy do montażu tarczy i zacisku. Osadzamy ją na piaście koła i dokręcamy śrubę mocującą. Przykręcamy zacisk hamulcowy razem z klockami. Pamiętajmy o solidnym dokręceniu mocowań. Teraz należy wyregulować hamulec ręczny. Wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór i w przypadku koła prawego obracamy wieniec regulacji od przodu do tyłu. W przypadku koła lewego obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Wieniec musi być obrócony na tyle, żeby szczęki hamulca przylgnęły do bębna hamulca ręcznego tak, żeby nie można było obrócić koła.

Następnie obracamy pokrętło tak, żeby można było swobodnie obracać kołami. Oba wieńce cofamy o taką samą ilość wieńców. Zakładamy koła i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant Sp. z o.o.

Producent kompletnych rozwiązań systemów grzewczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »