| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych to jedna z ważniejszych wymian, którą można przeprowadzić we własnym zakresie. Poniżej znajduje się opis wymiany tarcz i klocków w Mercedesie klasy A W168.

Przechodzimy do montażu. Na początku wciskamy tłok hamulca za pomocą drewnianego trzonka młotka.

Należy robić to bardzo ostrożnie, ponieważ istnieje ryzyko ukośnego ustawienia się tłoczka. Podczas wykonywania tej operacji uważamy, żeby nie uszkodził powierzchni tłoka lub osłony przeciwpyłowej. Wciskając tłok, w zbiorniczku podnosi się poziom płynu hamulcowego. Zalecamy stale obserwować poziom płynu w zbiorniczku. W razie potrzeby odciągamy nadmiar za pomocą strzykawki.

W przednim, zewnętrznym klocku hamulcowym przekładamy wtyk czujnika zużycia klocków hamulcowych do nowej wkładki. Teraz osadzamy na wsporniku hamulca klamry sprężyste. Następnie lekko odchylamy i montujemy klocki hamulcowe we wsporniku zacisku hamulca i przysuwamy je delikatnie do tarczy hamulcowej. Pamiętajmy, że powierzchnia robocza tarczy i klocków hamulcowych nie powinna być zabrudzona smarem lub olejem.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Opuszczamy zacisk hamulca i wkręcamy nowe śruby dolnych prowadników. W zewnętrznej wkładce prawego hamulca podłączamy złącze wskaźnika zużycia klocków hamulcowych. Nadmiar przewodu należy zwinąć i odpowiednio zabezpieczyć. Teraz sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniamy do oznaczenia MAX.

Zakładamy koła, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Przez pierwsze 200 – 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania w tym czasie klocki hamulcowe będą się docierały.

W drugiej części poradnika przedstawimy wymianę tarcz hamulcowych na przedniej i tylnej osi. Zaczynamy od przednich tarcz hamulcowych. Prace tą można połączyć razem z wymianą klocków. Pamiętajmy, że wymieniając tarcze na nowe, należy zastosować wyłącznie nowe klocki. Pierwszy krok to poluzowanie śrub i uniesienie samochodu. Podkładamy kliny pod tylne koła oraz opieramy samochód na podstawkach, po czym odkręcamy koła.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Kolejny krok to wymontowanie klocków hamulcowych. Wykonujemy to metodą, która została przedstawiona powyżej. Następnie musimy zdemontować zacisk hamulca. W przypadku prawego zacisku wyjmujemy wtyk złącza czujnika zużycia klocków i odkręcamy śrubę mocująca. W lewym zacisku również odkręcamy śruby mocujące i podwieszamy oba zaciski do nadwozia za pomocą drutu.

Teraz odkręcamy śrubę mocującą tarcze i zdejmujemy ją z piasty. W przypadku problemów należy zbić ją za pomocą młotka. Warto również polać miejsce łączenia za pomocą odrdzewiacza. Przechodzimy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie miejsce montażu tarczy. Powierzchnia powinna być idealnie równa i pozbawiona jakichkolwiek śladów rdzy. Wszelkie nierówności przełożą się na wadliwą prace tarczy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stucke

Kancelaria Prawa Pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »