| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Volkswagen Polo III: wymiana tylnych bębnów i szczęk hamulcowych

Volkswagen Polo III: wymiana tylnych bębnów i szczęk hamulcowych

Wymiana bębnów i szczęk hamulcowych to jedna z podstawowych czynności jakie możemy wykonać we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić szczęki i bębny hamulcowe w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odkręcenie kół i uniesienie tyłu samochodu. Luzujemy śruby kół i podnosimy auta za pomocą lewarka. Podstawiamy „kobyłki”, odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło. Teraz należy cofnąć szczęki hamulca. W tym celu musimy docisnąć do końca w górę klin samoczynnej regulacji hamulca za pomocą śrubokręta, który wkładamy w gwintowany otwór bębna hamulcowego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Teraz musimy wybić pokrywkę piasty. Najlepszym sposobem jest podważenie jej za pomocą płaskiego śrubokręta. Zazwyczaj dekielek zostaje uszkodzony i nie kwalifikuje się do ponownego montażu. Należy bezwzględnie zamontować nowy, unikniemy w ten sposób przedostania się wilgoci i zanieczyszczeń do łożyska koła. Prostujemy zawleczkę i wyjmujemy ją. Zdejmujemy zabezpieczenie koronowe, odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy podkładkę.

Kolejny krok to wyjęcie zewnętrznego łożyska koła. Istnieje ryzyko, że może wypaść dlatego zalecamy podłożyć czystą szmatkę. Teraz zdejmujemy bęben hamulcowy. Jeśli będą problemy to należy opukać go delikatnie młotkiem. Wyjmujemy pierścień uszczelniający i wewnętrzne łożysko koła jeśli nie wyjęliśmy go razem z bębnem.

Przechodzimy do wymontowania szczęk hamulcowych. W tym celu dociskamy miseczkę i obracamy ją o 90 stopni. W taki sam sposób demontujemy drugą miseczkę. Odczepiamy dolną sprężynę odwodzącą i wyjmujemy szczęki hamulcowe. Odpinamy linkę hamulca ręcznego i wsadzamy szczęki do imadła. Za pomocą szczypiec odpinamy sprężynę klina i górną sprężynę odwodzącą po czym demontujemy obie.  Należy wykonywać to bardzo ostrożnie, gdyż istnieje ryzyko skaleczenia się.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Odczepiamy sprężynę dociskową oraz odłączamy element dociskowy i klin od szczęki hamulcowej.

Przechodzimy do montażu. Na początku sprawdzamy powierzchnie roboczą bębna hamulcowego. Jeśli rant nie jest duży to można oddać bębny do przetoczenia. W przypadku zbyt dużego progu lepiej zakupić nowe bębny. Pamiętajmy, że zawsze wymieniamy komplet szczęk hamulcowych.

Pierwszy krok to wyczyszczenie dokładnie wszystkich elementów za pomocą pędzelka, oraz przetarcie powierzchni roboczej bębna za pomocą szmatki nasączonej w spirytusie. Smarujemy miejsce stykania się sprężyny odwodzącej i elementu dociskowego za pomocą specjalnego smaru do elementów układu hamulcowego. Montujemy sprężynę dociskową za element dociskowy i jednocześnie instalujemy klin.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SmartMedia

SmartMedia to firma technologiczna i lider rynku producentów oprogramowania do zarządzania majątkiem i inwentaryzacji. Oprogramowanie tworzone w ścisłej współpracy z ekonomistami, prawnikami, księgowymi i najlepszymi programistami firmy. To dzięki temu rozwiązania SmartMedia są zgodne z obecnymi wymogami prawa oraz światowymi standardami informatycznymi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »