REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli hamulec ręczny nie działa prawidłowo należy go jak najszybciej wyregulować. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Oplu Vectra A.

Poradnik ten zostanie podzielony na dwie części. Najpierw przeprowadzimy regulację w samochodzie wyposażonym w tylne hamulce tarczowe, a na końcu skoncentrujemy się na autach z hamulcami bębnowymi.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

W autach z tarczami hamulec nożny jest oddzielony od ręcznego. Rolę hamulca ręcznego pełni hamulec bębnowy, który zamontowany jest w obydwu tarczach. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy się martwić o szybkie zużycie hamulca ręcznego. Jeśli nie jeździmy z zaciągniętym „ręcznym” to posłuży nam przez długi czas.

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła. Następnie za pomocą tradycyjnego lewarka podnosimy samochód i ustawiamy go na podstawkach. Odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koła. Spuszczamy hamulec ręczny i zaczynamy obracać tarczą hamulcową tak, żeby otwór w tarczy, który służy do regulacji ustawił się na wprost regulatora ustawienia szczęk.

Wkładamy w otwór śrubokręt i obracamy do dołu nakrętkę regulatora, aż szczęki dosuną się do tarczy hamulca. Można to sprawdzić starając się obrócić tarczą hamulca. Jeśli nie ma takiej możliwości to znak, że szczęki dosunęły się do tarczy. Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego do czwartej zapadki. Dokręcamy nakrętkę na cięgle zaczepu tak, żeby szczęki zaczęły hamować. Pamiętajmy, że siła hamowania na obydwu kołach musi być taka sama.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

Teraz spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i zakładamy koła. Dokręcamy śruby i opuszczamy samochód na dół. Ponownie zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego i luzujemy. Pozostaje nam udać się na jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca ręcznego. Zaciągając dźwignię na 7 zapadkę koła powinny stać nieruchomo.

REKLAMA

W przypadku hamulców bębnowych jest znacznie łatwiej. Ustawiamy samochód na podstawkach i z tyłu hamulca bębnowego wyjmujemy korek zaślepiający i oświetlamy go latarką. Zaokrąglony koniec dźwigni musi dotykać do występu szczęki. Teraz zaciągamy „ręczny” do 4 zapadki i dokręcamy nakrętkę samozabezpieczającą na cięgle zaczepu tak, żeby tylne koła obracały się z problemami.

Spuszczamy "ręczny": i sprawdzamy czy końce dźwigni dotykają do występów szczęk. Obracamy koła ręką i kontrolujemy czy nie szczęki nie ocierają o bębny. W razie potrzeby należy powtórzyć regulację. Wkładamy korek i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i sprawdzamy działanie hamulca.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż dźwigni hamulca ręcznego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA