| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Opel Vectra A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Opel Vectra A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych jest jedną z podstawowych czynności. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać takiej wymiany.

Wciskamy tłoczek powoli i bardzo ostrożnie. Należy zwracać uwagę na poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Podczas wciskania jego stan będzie się podnosił. Nadmiar należy odessać np. za pomocą strzykawki i zlać do pustego pojemnika. Po wymianie klocków uzupełniamy poziom płynu do napisu MAX. Używamy tylko i wyłącznie nowego płynu. Pojemnik z odessanym płynem oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż chłodnicy

Teraz wkładamy wewnętrzny klocek, mocując sprężynę w środku tłoka. Następnie wsadzamy w oprawę zacisku zewnętrzny klocek. Odpinamy zacisk od drutu i nakładamy go od góry na tarczę hamulca. Obracamy go do dołu i dociskamy. Prowadniki czyścimy dokładnie za pomocą papieru ściernego i smarujemy specjalnym smarem zabezpieczającym. Zakładamy kapturki ochronne na prowadniki i montujemy sprężynę.

W zacisku hamulcowym ze sworzniami ustalającymi wymiana przebiega w inny sposób. Poniżej przedstawimy różnicę w demontażu w przypadku tego typu. Przede wszystkim należy wybić sworznie – od wewnątrz na zewnątrz. Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby nie wypadły sprężyny przytrzymujące wkładki. W tym momencie wyjmujemy sprężyny i demontujemy klocki hamulcowe i blaszki pośrednie (wyjmujemy za pomocą szczypiec lub śrubokręta). Tłoczek cofamy w taki sam sposób jak w opisie powyżej.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Początek pozostaje bez zmian, czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania klocków. Wkładamy w zacisk obydwa klocki razem z blaszką pośrednią. Kontrolujemy czy wkładki mają swobodę ruchy i instalujemy sprężyny i wbijamy sworznie od zewnątrz do środka. Na końcu sprawdzamy, czy sprężyny zostały poprawnie zamontowane.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

Zakładamy koła i przykręcamy. Opuszczamy samochód i dokręcamy śruby. Kontrolujemy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i uzupełniamy ewentualne braki do napisu MAX. Przed rozpoczęciem jazdy wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Przez pierwsze 200 – 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania.

Drugą czynnością jaką wykonamy jest wymiana tarcz hamulcowych. Pierwszy krok to demontaż klocków hamulcowych. Wykonujemy tą czynność zgodnie z powyższym opisem. Następnie odkręcamy śrubę mocującą tarcze hamulcową i zdejmujemy ją. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odtłuszczeniu tarczy. Należy zamontować tylko i wyłącznie nowe klocki hamulcowe.

Przez pierwsze 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania. Przez ten czas nowe klocki muszą się „ułożyć” do tarcz.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Green OK

Producent biologicznie aktywnych oraz przyjaznych dla środowiska ekologicznych nawozów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »